سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام استاندار به مناسب روز فرهنگ عمومی

استاندار قزوین گفت: این استان با داشتن نیرو‌های کارآمد و اثر گذار در حوزه فرهنگ، می‌تواند همچنان منشاء حرکت و تحول در این عرصه باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز فرهنگ عمومی گفت: قزوین سهم و جایگاه شایسته‌ای را در تحولات تاریخی در سپهر فرهنگی ایران اسلامی داشته است و به مدد خداوند سبحان و برخورداری از نیرو‌های فرهیخته و کارآمد و اثر گذار در حوزه‌ی فرهنگ، می‌تواند همچنان منشاء حرکت و تحول در این عرصه باشد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نظام فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای منسجم و سامان یافته ازچارچوب‌های نظری، اندیشه ای، مبانی، چشم‌انداز، سیاست‌ها، راهبردها، اهداف و نهاد‌های متکثر و متنوع حاکمیتی، تقنینی، سیاست‌گذاری و اجرایی است که به صورت یک مجموعه همبسته و کل‌نگر در جهت اهداف بلند فرهنگی حرکت می‌کنند و مسئولیت خطیر توسعه‌ی همه جانبه‌ی فرهنگی را بر عهده دارد.

اجزای این مجموعه‌ی همبسته در تعامل، همدلی و گفتگو با یکدیگر می‌توانند چشم‌انداز فرهنگ متعالی و اصیل ایرانی – اسلامی را تحقق بخشیده و به انسان فرهنگی خردورز، عدالت‌خواه، فضیلت‌مدار و در عین حال متناسب با مقتضیات زمانه عینیت بخشند. در جهان در حال تحول و تغییرات شگرف کنونی، اهمیت فرهنگ به ویژه فرهنگ عمومی و صیانت از مرز‌های فرهنگی و نظام باور‌ها و عقاید، ارزش ها، جلوه‌های احساسی و هنجار‌ها برای عموم جوامع و ملت‌ها بویژه ملت بزرگ ایران که الهام گرفته ازجایگاه رفیع تمدنی ایرانیان و تعالیم انسان ساز اسلامی است، دوچندان شده است. توجه به فرهنگ عمومی و ارتقاء سطح آن، می‌تواند جامعه‌ی در حال تحول و رشد و توسعه‌ی ما را در برابر هجمه‌های فرهنگی مصونیت بخشد.

قزوین سهم و جایگاه شایسته‌ای را در تحولات تاریخی در سپهر فرهنگی ایران اسلامی داشته و به مدد خداوند سبحان و برخورداری از نیرو‌های فرهیخته و کارآمد و اثر گذار در حوزه‌ی فرهنگ، می‌تواند همچنان منشاء حرکت و تحول در این عرصه باشد.

شورای فرهنگ عمومی کشور با توجه به اهمیت فزاینده‌ی فرهنگ عمومی، ۱۴ آبان‌ماه را در تقویم رسمی، به نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری کرده است. این روز را به تمامی اصحاب سخت کوش و پرتلاش فرهنگ و هنر کشور و علی‌الخصوص به اصحاب فرهنگ و هنر قزوین تبریک گفته و توفیقات روزافزون آنان را از درگاه خداوند یکتا خواهانیم.

هدایت الله جمالی پور
استاندار قزوین
۱۳آبان ماه ۱۳۹۸
 
انتهای پیام/.
 

 

استاندار قزوین به مناسبت فرار رسیدن روز فرهنگ عمومی پیامی صادر کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.