او افزود: عوامل اقتصادی، فرهنگی، روش تربیت و محیط خانواده و در نهایت نتظارت دانشجو از محیط دانشگاه عوامل تاثیرگذار در بروز این مشکل است.
این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: اولین دلیل اعتیاد سرخوردگی است. زمانی که عوامل اقتصادی را بررسی میکنیم به این نتیجه میرسیم که در سنین کودکی با هر پا کوبیدن بچه نیازهایش را برآورده نکنیم تا زمانی که به سن بلوغ رسید و نیازهای بزرگ تری داشت به ناچار خود را با بقیه مقایسه نکند و دچار سرخوردگی نشود.
بیشتر بخوانید: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای بهبود امکانات خوابگاههای دانشجویی
او گفت: این سرخوردگی در آینده به جایی میرسد که ممکن است اعتیاد را به وجود بیاورد یعنی دانشجو به یک راه اشتباه پناه ببرد.
این استاد دانشگاه با اشاره به یکی از ایرادهای وارد به دانشگاه و دانشگاهیان، تصریح کرد: هیچ برنامه آموزشی در مورد اینکه چند نوع مواد مخدر داریم چه شکلی هستند و اگر احیانا اشتباهی کسی از آنها استفاده کرد چه کار باید بکند نداریم؛ بنابراین خیلی از مواقع با بچههایی که گرفتار آن هستند، میگویند «نمیدانستیم این ماده مواد مخدر است».
رنجبر محمدی گفت: اشخاصی که متخصص هستند، به خصوص پلیس مبارزه با مواد مخدر، باید برای بچهها از سنین دبستان برنامه آموزشی بگذارند. وقتی بچهای مواد مخدر را در تلویزیون میبیند باید کسی هم به او آموزش دهد و از مضرات این ماده او را آگاه کند .
این استاد دانشگاه تاکید کرد: آموزش در سطح گسترده باید وجود داشته باشد. هوش نسل حاضر از نسل قدیم بیشتر است و انرژی که دارند باید به راهی رسیده شود و اگر این انرژی را در جهت آموزش و در کنار آن بردن این سرمایه انسانی به روشهای درست بهترین راه به دام نیافتن به دام مواد مخدر است.
او درباره موثرترین روش آموزش گفت: روش دیداری از هر چیزی به همه آدمها در هر سطح هوشی میتواند کمک کند. وقتی چیزی را ببینند خیلی بهتر میتوانند آن را درک کنند؛ بنابراین باید برای کلیه واحدهای دانشگاهی و آموزش و پرورش؛ آموزش و پیشگیری از به دام افتادن به اعتیاد وجود داشته باشد.
انتهای پیام/