سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاجران لهستانی در پنج شنبه های اصفهان

مسئول روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: رویداد فرهنگی "پنجشنبه‌های اصفهان" مناسبات فرهنگی اصفهان و لهستان را بررسی میکند.

ناجی، مسئول روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، گفت: لهستانی‌ها اولین بار بسیاری از کتب ادبی ایرانی را ترجمه و به اروپا معرفی کردند، یا اینکه ویولونیست‌های ماهری بودند که در کافه‌های شهر مانند کافه پولونیا چهارباغ برای شهروندان اصفهانی می‌نواختند و با وجود پیشینه روابط سیاسی، ارتباطات فرهنگی ایران و لهستان برجسته‌تر از روابط سیاسی و اقتصادی و اش بوده است. پنجشنبه‌های اصفهان در تازه‌ترین هم نشینی اش به پرسش‌ها و مباحثی از این دست خواهد پرداخت.

او افزود: عبدالمهدی رجایی، تاریخ پژوه و اصفهان شناس در این نشست روابط و مناسبات فرهنگی ایران و لهستان را تا پایان دوره پهلوی اول بررسی خواهد کرد و معصومه گودرزی مدرس دانشگاه چگونگی ورود لهستانی‌ها به شهر اصفهان، تاثیرات فرهنگی شان بر اصفهانی‌ها و متقابلا مردم اصفهان بر آن‌ها را مرور خواهد کرد.

ناجی گفت: پنجشنبه‌های اصفهان" رویداد فرهنگی تازه‌ای به مدیریت پروژه‌های چهارباغ است که هر دو هفته یکبار به ارائه مباحثی در رابطه با تاریخ، فرهنگ و هنر اصفهان می‌پردازد. تاریخچه چهارباغ، تئاتر اصفهان، آیین‌های سوگواری محرم در اصفهان، اولین مدارس نوین و مادی‌های اصفهان مباحثی بوده اند که تا امروز در پنجشنبه‌های اصفهان طرح و ارائه شده اند.
 
انتهای پیام/ی
 
 

بررسی مناسبات فرهنگی ایران و لهستان

برچسب ها: شهرداری ، دانستنی ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.