سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در فسا

عملیات ساخت مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در شهرستان فسا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره بهزیستی شهرستان فسا در آیین کلنگ‌زنی این طرح در جمع خبرنگاران، گفت: مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع درسه طبقه توسط خیران این شهرستان احداث و ساخته می‌شود.

رضائیان با بیان اینکه زمین این مرکز توسط خیر فسایی بنام آقای رهنما خریداری و اهداء شده است، افزود: ارزش این زمین بیش از دو میلیارد  تومان است که این زمین در اختیار هئیت امنا این مرکز برای ساخت ساختمان مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست پسران در ۲ مقطع سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال قرار گرفته است.

او ادامه داد: برای ساخت و تجهیز این مکان که در سه طبقه و با زیر بنای ۱۵۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد بیش از دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار در مدت دو سال ساخته خواهد شد.

رضائیان ادامه داد: در حال حاضر یک مرکز تخصصی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست مخصوص پسران در این شهرستان وجود دارد که در یک باب خانه نگهداری می‌شوند که ۱۹ کودک ۶ الی ۱۲ ساله در خانه محبت فسا نگهداری می‌شوند که به صورت هیات امنایی و تحت نظارت بهزیستی اداره می‌شود.

او، هدف از راه اندازی این مرکز را ارتقای سطح سلامت روانی و رفتاری در کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست عنوان کرد و افزود: کنترل و هدایت آسیب‌های اجتماعی و رفتاری، کمک به بازگشت کودکان زیرپوشش به فعالیت‌های عادی اجتماعی و ارائه آموزش‌های حرفه‌آموزی برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان فارس هم در این مراسم با بیان این که کلیه هزینه‌های نگهداری این نوع کودکان توسط خیرین پرداخت میشود افزود: در حال حاضر بیش از ۵۲۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست از شیرخوار تا نوجوان در ۲۷ مرکز در سطح استان نگهداری میشود.

کشفی نژاد افزود: در این مراکز کلیه خدمات و آموزش در زمینه‌های آموزشی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آموزش مهارت‌های زندگی و تمامی آموزش‌هایی که برای یک زندگی نیاز است برای بچه‌ها آموزش داده میشود.

او بابیان این که برای ساخت این مرکز هزینه‌های سازمان نظام مهندسی به صورت رایگان انجام میشود افزود امیدوارم این پروژه در مدت زمان تعیین شده با مشارکت خیرین به اتمام برسد.
انتهای پیام/م 

ساخت مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست

برچسب ها: بهزیستی ، عمران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.