سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اسبق وزارت امور خارجه:

آمریکا لحظه‌ای از توطئه علیه ‌ایران دست بر‌نمی‌دارد

وزیر اسبق وزارت امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها یک لحظه از توطئه و جنایت بر علیه ایران و نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران دست بر نداشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منوچهر متکی وزیر اسبق وزارت امور خارجه صبح امروز در بین دانش آموزان کرمانی گفت: در بستر تاریخ ما حوادثی نمایانگر است که داری پیامی پویا و زنده است، دانش آموز در سال۵۷ امریکای جهان خوار را به زمین کشاند و ادعا‌های آمریکا برای رهبری جهان به زمین خورد.

او افزود: از سپیده دم پیروزی انقلاب اسلامی ایران آمریکایی‌ها یک لحظه از توطئه و جنایت بر علیه ایران و نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران دست بر نداشتند.

او با بیان اینکه ۱۳ آبان در دهه چهل با تبعید امام راحل همراه بود، اما این تبعید سرآغاز نهضتی عاشورایی شد افزود: مقابل حق نمی‌توان ایستاد و جریان باطل در برابر حق همیشه شکست خورده است.

متکی با اشاره به اینکه آمریکا خوی استکبار دارد اظهار کرد:جرج بوش پدر بعد از آزادی کویت به این کشور سفر کرد و گفت آماده است سرنوشت صد ساله این منطقه را مشخص کند.

او گفت:آمریکا بعد از فروپاشی شوروی به تک بودن در جهان می‌کوبد و کنوانسیون‌های بین المللی را طرحی می‌کند وقتی بدردش نمی‌خورد خارج می‌شود.

او با بیان اینکه امام خمینی (ره) در برخورد با رویکرد‌های مستکبرانه آمریکا دشمن‌شناسی خوبی داشتند افزود: دلایل و چرایی برخورد‌هایی که با آمریکا می‌شود را جوانان باید درک کنند و بدانند که جمهوری اسلامی از سر لجبازی در دنیا به مسئله‌سازی نپرداخته است.

متکی با اشاره به اینکه منطق ما قرآن است و قرآن سرنوشت ظالمان و مستکبران عالم را بیان کرده است تصریح کرد: ما در متن یک مبارزه حق علیه باطل هستیم و در شرایطی که کسی ریشه فتنه را اعلام نکرده بود، ایران این ریشه را شناسایی و به عالم معرفی کرد.

او گفت: انقلاب اسلامی خواب آرام آمریکا را بر هم زد و خوی استکباری او را به دنیا معرفی کرد.

وزیر سابق امور خارجه بیان کرد: آمریکا نیازی به توضیح برای کار‌های خود نمی‌دید، اما امام (ره) آن‌ها را مجبور به توضیح دادن در دنیا کرد و آمریکا امروز اگرچه همان خوی را دارد، اما به‌شدت ضعیف شده است.

متکی افزود: افول آمریکا اگر دیروز یک شعار بود امروز به یک بستر عملیاتی تبدیل شده است.

او عنوان کرد: اگر تا دیروز با یک اشاره آمریکا تمام کشور‌ها به خط می‌شدند، بیش از بیست سال در منطقه گرفتار شده و هر چه دست و پا می‌زند بیشتر در باتلاق فرو می‌رود.

متکی با بیان اینکه سیاست خارجه آمریکا در ضعف شدیدی گرفتار شده است و ترامپ هم، چون ترسو‌ها به کشور‌های دنیا سفر می‌کند گفت: آمریکا سلاح و پول دارد، اما در منطق کم آوردند و نمی‌توانند افکار عمومی جهان را توجیه کند.

او با اشاره به اینکه نباید خط خود را گم کنیم و این خط مبتنی بر ایستادگی و مقاومت بر حق است گفت: اراده خداوند پیروزی حق است و چراغ راه ما در مسیر حق، ولی امر مسلمین جهان است.

او بیان کرد: امروز سلاح آمریکا تزویر، فشار و تحریم اقتصادی و تبلیغات منفی است.

او عنوان کرد: شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران آغاز کردند، اما به نتیجه دلخواه خود نرسیدند و برای آن‌ها معلوم شد که ایرانی‌ها از مقاومت دست برنمی‌دارند.

او افزود: در اوایل دهه نود مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و حتی فرمودند در شرایط عادی هم اقتصاد مقاومتی یک رویکرد مبتنی بر استقلال کشور است، اما جدی گرفته نشد.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری راه را برای مذاکره باز کردند و نرمش قهرمانانه را ذکر کردند تصریح کرد: بلافاصله رهبرمعظم انقلاب فرمود به آمریکا اعتماد نکنید و عدم اعتماد به آمریکا یک رویکرد بود.

متکی با بیان اینکه برای همه مشخص شد که آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند و ایران این بدعهدی را برای دنیا پیش از همه آشکار کرده بود گفت: در برجام آمریکا بدعهدی خود را به‌طور کامل نشان داد.

وزیر اسبق امور خارجه بیان کرد: مسئولان کشور مراقب باشند نمره منفی نگیرند و امروز جوانان ما دنبال عدالت‌خواهی در جامعه هستند.

او افزود: نمی‌توان همزمان اقتصاد کشور را لیبرالی و مقاومتی اداره کرد.

انتهای پیام/س

آمریکا یک لحظه از توطئه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دست برنداشته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.