سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت قطعه فوق ایمنی صنعت خودروسازی در کشور

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان از طراحی و تولید فوق ایمنی‌ترین قطعه مورد مصرف صنعت خودروسازی به دست محققان کشور خبر داد.

بهزاد کاوسی مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با تکیه بر دانش محققان داخلی برای اولین بار در کشور موفق به تولید شلنگ ترمز خودرو شده‌ایم.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان گفت: مبحث شلنگ‌های پنج لایه ترمز متشکل از سه لایه پلیمر با فرمول rubber compound خاص و دو لایه الیاف تقویت کننده ساخته شده است. 

او افزود: شلنگ‌های ترمز فوق ایمنی‌ترین قطعه مورد مصرف در صنعت خودروسازی هستند که تاکنون امکان تولید آن‌ها در داخل کشور میسر نشده بود.


بیشتر بخوانید: جلوگیری از هدررفت انرژی با تولید شیشه‌های نانو


کاوسی عنوان کرد:گروه صنعتی ما با تکیه بر پتانسیل فنی و اشراف بر الزامات و استاندارد‌های شلنگ ترمز و همچنین دانش فنی نیرو‌های متخصص آغاز به کار کرده است.

او افزود: از سوی دیگر ساخت و به کار گیری تجهیزات مناسب و همچنین تنظیم فرایند تولید شلنگ ترمز نیز از پیچیدگی‌های فنی و تکنولوژیکی بالایی برخوردار بوده و حفظ این فرایند دانش بالایی را می‌طلبد، به گونه‌ای که هر گونه انحراف در این فرایند‌ها به طور مشهودی کیفیت محصول نهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان گفت: طی مدت یک سال آینده این شلنگ ترمز‌ها به تولید انبوه می‌رسد و موجب قطع وابستگی خودروسازان داخلی به خارجی‌ها خواهد شد. 

انتهای پیام/

ساخت شلنگ ترمز خودرو در کشور

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
مبارک باشه.پس پراید دیگه از چرخه تولید حذف نمیشه و دوباره خط تولید پیکان راه اندازی میشه.علی برکت الله