سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل ۱۰ گونه گل به ۸۰۰ گونه با هنر محققان ایرانی

محققان مرکز ملی تحقیقات گل وگیاهان زینتی کشور در محلات توانستند ۱۰ گونه گل را به ۸۰۰ گونه تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، پژوهشگران مرکز ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات توانسته اند تنوع گل‌های داوودی را از ۱۰ گونه به بیش از ۸۰۰ گونه گسترش دهند که اقدامی مهم در این زمینه در جهان است.

شفیعی رئیس مرکز ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با بیان اینکه این تلاش پس از ۱۵ سال به ثمر نشست گفت: در صورت اهمیت دادن مسئولین به تولید و تکثیر گونه‌ها صادرات گل از ۲۰ میلیون دلار در سال به ۳۰۰ میلیون دلار در سال قابل افزایش است.

نصیری کارشناس گل و گیاهان زینتی مرکز ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات هم گفت: گل داوودی جزو سه گونه گل پر طرفدار در جهان و خاستگاه اصلی آن چین و ژاپن است که با تکثیر گونه‌های آن به نام ایران در جهان گسترش پیدا می‌کند.

تلاش پژوهشگران مرکز تحقیقات گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات اکنون در قالب نمایشگاهی در این مرکز دایر شده و تا ۲۰ آبان آماده بازدید علاقمندان است.

سالانه ۳۵۰ میلیون گل تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود و استان مرکزی دومین تولید کننده گل و گیاهان زینتی در کشور پس از تهران است.


مرکز ملی تحقیقات گل وگیاهان زینتی کشور در محلات زیرمجموعه سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۷۵ با عنوان ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات آغاز به کار کرد و در تاریخ ۹۴/۱۲/۱۵ بطور رسمی از طرف شورای گسترش وزارت علوم بعنوان پژوهشکده ملی ارتقاء یافت.

انتهای پیام / ج

محققان ایرانی ۱۰ گونه گل را به ۸۰۰ گونه تبدیل کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.