سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر عراق: تظاهرات بسیاری از اهداف خود را محقق کرد

عادل عبدالمهدی با اعلام اینکه تظاهرات بسیاری از اهداف خود را محقق کرد خواستار برقراری آرامش و بازگشت امور به حالت عادی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، در بیانیه‌ای به اعتراضات مردمی اخیر در این کشور پرداخت و گفت تظاهرات بسیاری از اهداف خود را محقق کرده و قوای سه‌گانه را به تجدید نظر در مواضعشان واداشته است.

او در این بیانیه اعلام کرد: ملت عراق نظر خود را به وضوح در مورد نظام سیاسی، انتخاباتی و اصلاحات مطلوب بیان کرده است. فضای تظاهرات مسالمت‌آمیز جز پس از قربانی شدن تعدادی از هموطنان تیره نشد.

نخست وزیر عراق افزود: کمیته‌ای را برای تحقیق در مورد تسلیحات مورد استفاده نیرو‌های امنیتی هنگام دفاع از خود مکلف کردیم. همچنان دستور ما به نیرو‌های امنیتی این است که از اسلحه در مقابله با معترضان استفاده نکنند.

عبدالمهدی با اعلام اینکه ادامه تظاهرات برای بیان آراء در صورت عدم تاثیر بر منافع عمومی و خصوصی مشکلی ندارد، گفت: اکنون زمان آن رسیده است که همه چیز به حالت طبیعی خود بازگردد و بازارها، کارخانه ها، مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند.

او در ادامه تاکید کرد: تهدید منافع نفتی و مسدود کردن راه‌های منتهی به بنادر خسارت‌های میلیاردی به دنبال دارد. زمان ممنوعیت آمد و شد را کاهش داده‌ایم، اما مهم بازگشت امور به حالت عادی و رعایت حقوق شهروندان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.