سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان بنادر مطرح کرد:

اهمیت اجرای نظام پدافند غیرعامل در بنادر تجاری کشور/ضرورت تسهیل فرآیند‌های صدور مجوز و گواهینامه‌ها

راستاد گفت: برنامه‌های سازمان بنادر در راستای پیاده سازی نظام پدافند غیرعامل، از دید ملی اهمیت بسیار بالایی دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مدیران این سازمان، گفت:​ برنامه‌های این سازمان در راستای پیاده سازی نظام پدافند غیرعامل، از دید ملی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ بنابراین ضروری است ساختار پدافند غیرعامل و واحد‌های پشتیبانی، به این وظیفه مهم توجه ویژه داشته باشند.

راستاد با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و طبقه بندی بنادر تجاری کشور به زیر ساخت‌های حیاتی و حساس از منظر سازمان پدافند غیرعامل، بر ضرورت نیاز به مکانیزم پایش و کنترل در اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف در سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد.
وی گفت: پایش دقیق رویکردی است که امکان ارزیابی بازخورد‌ها و خروجی‌ها را فراهم می‌کند؛ چنان که هم اکنون سامانه "سما" برای رصد برنامه‌ها و اهداف مورد توجه مدیران سازمان قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر ضرورت تسهیل، تسریع و ساده سازی فرآیند‌های صدور مجوز و گواهینامه‌ها در سازمان بنادر، افزود: منظور از تسهیل، تسریع و ساده سازی فرایند ها، مقررات زدایی نیست، بلکه تعریف فرایند‌هایی است که اصل اجرا زمان برتر نباشد.

راستاد، استقرار مدیریت دارایی‌های فیزیکی برای نگهداری زیربنا‌ها، تاسیسات و تجهیزات در سازمان بنادر را مبحث بسیار مهمی برشمرد و تصریح کرد: در مقوله نگهداری تجهیزات و تاسیسات ضعف داریم؛ در صورتی که سلسله مراتبی که در قالب چرخه مدیریت دارایی‌های فیزیکی مشخص شده باید در سازمان، نهادینه و اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ممکن است بعضا اقدمات زیربنایی این سازمان به جهت گنجانده نشدن در امور جاری، کم اهمیت جلوه کند، تاکید کرد: برای پیاده سازی و اجرای پروژ‌های زیر بنایی کلان سازمان مثل تدوین قانون جدید دریایی برای به روز رسانی این قانون با قدمت ۵۰ سال، باید همه مدیران همکاری لازم را داشته باشند.

راستاد در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله زمان بندی طرح‌ها اعم از طرح‌های سرمایه گذاری یا اجرایی، گفت: ساختار سازمان بنادر، مکانیزم تامین مالی و انسجام طرح‌ها در این سازمان ایجاب می‌کند که به تعهداتی که به پیمانکاران و سرمایه گذاران، چه از لحاظ کیفیت و چه از نظر زمان بندی داریم، متعهد باشیم و این قابل اغماض نیست.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات در برخی بنادر و تحت الشعاع قرار گرفتن عملیات بندری و دریایی در این بنادر، افزود: با همکاری معاونت بندری و اقتصادی لازم است تجهیزاتی را که در بندری بلا استفاده است و در بندر دیگری به آن نیاز داریم، شناسایی شود و با مدیریت درست، تجهیزات کم یا بلا استفاده به مشارکت گذاشته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.