سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه مطرح شد؛

۸۵ درصد تجهیزات مورد نیاز رسانه‌ای کشور، تولید ملی است

نشست خبری شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه در سازمان صدا و سیما برگزار شد. 

علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در این نشست خبری گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب،  شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه مسیر خود را آغاز کرد. مقام معظم رهبری با انتشار گام دوم انقلاب هم مسیر چهل سال انقلاب را بازخوانی کردند و هم راه چهل سال آینده را ترسیم کردند.

وی ادامه داد: همزمان شدن انتشار این بیانیه با تحولات حوزه فناوری رسانه را به فال نیک می‌گیریم؛ چرا که در حوزه فناوری جهانی ما در آستانه چهارمین انقلاب صنعتی هستیم و تحولات بسیاری در حال شکل گیری است.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی عنوان کرد: در چهل سال گذشته تلاش شد از عقب ماندگی‌ها جلوگیری شود و به سمت پیشرفت حرکت کنیم. نتیجه این حرکت حداقل در صنعت رسانه کاملا مشهود بوده است؛ در حال حاضر، ۸۵ درصد تجهیزات مورد نیاز رسانه‌ای کشور، تولید ملی است. در گذشته شیوه کار و فناوری این بود که از کپی و مشابه سازی استفاده شود. امروز خوشبختانه مسیر تحول فناوری به این سمت حرکت می‌کند که از خلاقیت و نو آوری ایرانی در داخل استفاده شود.

علیدادی عنوان کرد: در پانزدهمین اجلاس فناوری و توسعه ما ثابت کردیم که از کپی سازی به برون سازی قدم بر داشتیم. سازمان صداوسیما به بحث کیفیت تصاویر خیلی دقت کرده است و در اجلاس پانزدهم تحقیقات خوبی در این عرصه انجام گرفت. سعی داریم در این اجلاس نیز تحولات کیفی و اچ. دی را پیگیری کنیم. شرکت‌های زیادی خواستار حضور در شانزدهمین اجلاس بودند، ولی ۱۲۰ شرکت برای حضور در این اجلاس انتخاب شدند. در این اجلاس ۱۲۵ مقاله علمی داریم که ۶۷ مقاله پذیرفته شده و ۱۳ مقاله به زبان انگلیسی است.

علیدادی توضیح داد: ۱۰ کمیسیون مختلف در این اجلاس داریم و نفرات برگزیده در این حوزه معرفی می‌شوند. ما در جشنواره آی. بی. سی ۲۰۱۹ هم شرکت خواهیم کرد. سه طرح از ما در آی. بی. سی پذیرفته شد که بر مبنای هوش مصنوعی ساخته شده است. این موضوع نشان دهنده این است که مسیر خوبی را صداوسیما دنبال می‌کند.

علیدادی در ادامه تصریح کرد: ۲۶۰ ایده و محصول در اجلاس شانزدهم فناوری رسانه بررسی شد و ۱۴ محصول انتخاب شدند. از این ۱۴ محصول خلاقانه رونمایی خواهد شد. سال گذشته دو کشور که عضو ای. بی. یو هستند با ایران قرارداد بستند و این اتفاق از عملکرد خوبی اجلاس قبلی است. یکی از استراتژی‌های ما این است که در بخش صادرات فناوری رسانه فعال باشیم.

علیدادی در پایان درباره زمان برگزاری شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه خاطرنشان کرد: ۲۰ آبان نمایشگاه توسعه و فناوری و شانزدهمین اجلاس توسعه و فناوری همزمان با هم در سالن همایش‌های صداو سیما برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.