سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش‌از ۳۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ هزار و ۳۴۶ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون خون اهدا کردند که این میزان اهدا ۶۰ درصد نیاز خون این استان را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۹۵ نفر از اهداکنندگان خون این مدت سیستان و بلوچستان را زنان و ۳۳ هزار و ۵۱ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

او متوسط مصرف ماهانه سیستان و بلوچستان را ۱۱ هزار و ۹۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی عنوان کرد و گفت: کمبودها از پایگاه‌های معین در سطح کشور تامین می‌شود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: تعداد بیماران تالاسمی در این استان بیش‌از سه هزار و ۲۰۰ نفر است که حدود ۶۷ درصد خون‌های اهدایی برای این بیماران مصرف می‌شود.

او بیان کرد: در فصول سرد سال با توجه به افزایش بیماری‌های عفونی از جمله سرماخوردگی و شروع مدارس و مشغولیت کارمندان و خانواده‌ها اهدای خون بصورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.

خسروی گفت: ۲۵ هزار و ۸۹۴ واحد خون مورد نیاز سیستان و بلوچستان در هفت ماه گذشته از استان‌های تهران، بیرجند، بجنورد، اصفهان، یزد و کرمان تامین شده است.

او افزود: هم‌اینک وضعیت اهدای خون در سیستان و بلوچستان خیلی مناسب نیست و همچنان در تمامی گروه‌های خونی نیاز وجود دارد که تاکنون سعی شده از سایر استان‌ها تامین شود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

او اظهار داشت: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری افراد خیر برای اهدای خون هستند و این درحالیست که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

انتهای پیام/گ

اهدا خون در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.