سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اولین رویداد سیاستگذاری و استارتاپی کارآفرینی اجتماعی برگزار می‌شود

مدیر عامل بنیاد احسان درباره برگزاری اولین رویداد سیاستگذاری و استارتاپی کارآفرینی اجتماعی توضیحاتی داد.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اولین رویداد سیاستگذاری و استارتاپی کار آفرینی اجتماعی با همت بنیاد احسان در دانشگاه سیستان و بلوچستان شهر زاهدان از ۲۹ آبان تا یکم آذر ماه امسال برگزار می‌شود.

وی گفت: ایجاد ساز و کار‌های جلب مشارکت عموم مردم و نخبگان در حوزه‌های اجتماعی، برقراری ارتباط نهادینه میان خط مشی پژوهان و خط مشی گذاران حوزه اجتماعی، ارائه خط مشی اجتماعی خارج از بوروکراسی، ارتقای حس تعلق مردم به خط مشی‌های پیشنهادی، جلب مشارکت گروه‌های مختلف و به حاشیه رفته در خط مشی گذاری، شناسایی و حمایت از فعالان و دغدغه‌مندان حوزه کارآفرینی اجتماعی، ترویج فرهنگ نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در حوزه‌های اجتماعی، توابخشی به جوانان تحصیل کرده و تبدیل ایده به عمل در راستای کارآفرینی اجتماعی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

ترکمانه با بیان اینکه محور‌های این رویداد در دو بخش خرد و کلان قابل دسته بندی است، گفت: بخش خرد با هدف شناسایی و جذب ایده جهت راه اندازی استارتاپ‌های اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه مامویت و اولولیت‌های بنیاد احسان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بنیاد احسان ادامه داد: این ایده ها، عمدتا نیازمند حمایت مالی است و خارج از بنیاد احسان هم قابلیت اجرایی شدن دارد.

ترکمانه با بیان اینکه در بخش دوم، ضمن اتخاذ رویکرد کلان، مسائل سیاستگذارانه مطرح میشود، تصریح کرد: ما به دنبال شناسایی و جذب راهکار‌های سیاستی شرکت کنندگان هستیم.

وی ادامه داد: این نوع راهکارها، نوعا علاوه بر نیاز به حمایت مالی، نیازمند حمایت‌های قانونی، ساختاری و معنوی بنیاد احسان نیز است.

مدید عامل بنیاد احسان گفت: شرکت در این رویداد برای همه افراد در همه اقشار سنی و با هر مدرک تحصیلی که در حوزه‌های اجتماعی دارای ایده و طرح هستند، آزاد است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.