سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز بارش برف پاییزی در ۳ شهر اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از بارش برف پاییزی در ۳ شهر سرعین، خلخال و نمین و اغلب گردنه‌های کوهستانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه ناپایدار جوی از روز گذشته وارد استان شده و کاهش شدید دما به همراه بارش برف و باران را به‌دنبال داشته است.

او با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات استان به ویژه گردنه الماس و حیران مشاهده شد، افزود: بیشترین میزان بارش با ۱۵ سانتی متر در آلوارس به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: علاوه بر این در شهرستان‌های مرکزی و جنوبی ۸ تا ۱۴ میلی‌متر بارش برف و باران ثبت شده و در مناطق شمالی که کمترین میزان بارش را دارد میانگین بارش ثبت شده ۲ میلی متر است.

محمدی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های بلند مدت در مهر و آبان‌ماه بارش‌‎ها نرمال و بالاتر از نرمال پیش‌بینی شده و صحت پیش‌بینی‌ها حدو ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

او با بیان اینکه میزان بارش‌‎ها در مهرماه ۲۸ درصد بالاتر از نرمال و ۱۵۰ درصد بیشتر از پارسال است، گفت: در مقایسه مناطق مختلف کمترین میزان بارش در مناطق شمالی استان است.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه در آبان‌ماه نیز میزان بارش‌‎ها بالاتر از نرمال پیش‌بینی شده است، افزود: در مقابل در آذرماه میزان بارش‌‎ها کمتر از میزان است.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان بارش‌‎ها در مجموع نرمال پیش‌بینی شده است، گفت: با توجه به شرایط بارش‌‎ها، می‌توان گفت میزان بارش‌‎ها تا حد قابل توجهی کمبود منابع را جبران می‌کند هر چند که نباید از افزایش میزان برداشت‌ها و افزایش دما چشم پوشید.

انتهای پیام/ع

بارش برف پاییزی در استان اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.