سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سداد؛

اصلاح نظام کارمزد منجر به افزایش پرداخت های موبایلی و QR می شود

صادق گفت: با اصلاح نظام کارمزد در بانکداری کشور امکان وجود دارد که میزان استفاده از سیستم QR و پرداخت های موبایلی به بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی صادق, مدیر عامل پرداخت الکترونیک شرکت سداد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه  اظهار کرد: سال گذشته در همایش بانکداری الکترونیک از روش پرداخت QR رونمایی شد. امسال نیز ما برای بسیاری از مشتریان فروشگاهی این فرآیند را راه اندازی کرده ایم.

او ادامه داد: این روند با استفاده از نرم افزار مخصوص این شرکت اقدام به تولید بارکدهای ۲ بعدی کرده و مشتری با این کد که در محل فروشگاه نصب شده است اقدام به پرداخت مبلغ خرید می کند. در این روش امکان تولید بارکدهایی با مبلغ مجزا وجود دارد. کارتخوان ها برای تولید این کدها باید به سیستم معرفی شوند در حال حاضر تنها کدهای QR برای دستگاه های کارتخوان بانک ملی متصل است البته سایر دستگاه ها نیز امکان اتصال به این روند دارند.


بیشتر بخوانید: تاملی بر معضلات پیش روی نظام بانکداری کشور/دولت دوازدهم،اصلاح نظام بانکی را در اولویت قرار دهد


این مقام مسئول بیان کرد: این دستگاه های کارت امکان چاپ رسید پس از پرداخت از طریق مشتری را نیز خواهد داشت. روش QR از جمله روش هایی است که به کاهش میزان کلاهبرداری ها کمک خواهد کرد.

صادق با اشاره به اینکه این روش پرداخت نیازمند از فرهنگسازی و نهادینه شدن در جامعه, گفت: هم اکنون کمتر از ۵ درصد از پذیرنده ها و یا دارندگان دستگاه کارت خوان بانک ملی به سیستم پرداخت مجهز هستند. با تکمیل شدن بانک های اطلاعاتی هویتی و داده های بیولوژی می توان روند استفاده از موبایل را حذف و از آثار هویتی برای پرداخت استفاده کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.