سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور اکتشافات وزارت صمت مطرح کرد:

پوشش ۷ درصد مساحت کشور از پروانه‌های اکتشاف یا بهره‌برداری صادره

کشاورز گفت: هم اکنون کل پروانه‌های اکتشاف یا بهره‌برداری صادره در سطح کشورمان فقط ۷ درصد از مساحت کشور را پوشش داده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله کشاورز مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش کرومیت مجموعه رویداد‌های ایده گرد بوت کمپ معدن/اکتشاف که در راستای معرفی شتاب دهنده سی سوتک در سالن قلم مرکز همایش‌های بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: هم اکنون کل پروانه‌های اکتشاف یا بهره‌برداری صادره در سطح کشورمان فقط ۷ درصد از مساحت کشور را پوشش داده است و باید ۹۳ درصد باقیمانده را نیز برای تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی خود در آینده‌ ای نه چندان دور، تحت پوشش عملیات قرار دهیم.

کشاورز بیان کرد: استارت آپ‌ها در هر حرکت اقتصادی مثمر ثمر هستند و امیدواریم با حمایت از این گونه حرکت‌ها گام‌های موثری در بخش‌های اقتصادی کشور برداریم.


بیشتر بخوانید: معدن، میان‌بری مغفول‌مانده برای رونق تولید/ ممانعت از خام‌فروشی منجر به کاهش وابستگی به غرب می‌شود


او با اشاره به برگزاری کنفرانس ملی زمین در برزیل در سال ۱۹۹۲ افزود: در آن کنفرانس توسعه پایدار را به رفع نیاز‌های نسل حاضر با توجه به تامین نیاز‌های نسل آینده تعریف کردند و ما نیز باید در برنامه ریزی‌ها ضمن رفع نیاز‌های حال جامعه نیم نگاهی هم به نیاز‌های نسل آینده داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همیشه از بخش معدن می‌خواهند که ذخایر را برای نسل آینده نگه دارند، گفت: اما ما در شرایط فعلی هم نیاز بسیار بالایی داریم و با توجه به شرایط کنونی کل پروانه‌های اکتشاف یا بهره برداری صادره در سطح کشورمان فقط ۷ درصد از مساحت کشور و سطح عرصه‌های مملکت را پوشش داده است و ما نیز داریم که ۹۳ درصد باقیمانده را تحت پوشش عملیات قرار دهیم تا بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور برای تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی مان به ذخایر خوبی دست یابیم.

کشاورز با تاکید بر نقش روشن استارت آپ‌ها در این حوزه تصریح کرد: سیستم‌های استارت آپی ایده‌های خلاقی است که توسط مجموعه‌های دانش بنیان و افکار خلاقانه شکل می‌گیرد و مجموعه سی سوتک در این حوزه گام برداشته است و فعالیت این بوت کمپ می‌تواند برای هر برنامه ریزی انجام شده در آینده موثر و کمک کننده باشد.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برای هر فعالیتی از وجود و ایده استارت آپ‌ها می‌توان استفاده کرد، گفت: وب سایت‌ها و اپلیکشن‌های مختلفی که در سطح جامعه فعالیت دارند، گواه این موضوع است.

کشاورز با اشاره به طراحی سامانه وزارت صمت برای ثبت و صدور پروانه‌ها بیان کرد: این یک اقدام دانش بنیان بود که سبب حذف بسیاری از فعالیت‌های زاید و شفاف سازی شد.

او با تاکید بر ضرورت توجه به نکات زیست محیطی در فعالیت‌های معدنی اضافه کرد: با ایجاد استارت آپ‌ها حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیز در راس کار‌ها در انجام حفاری ها، نمونه گیری‌ها و عملیات اکتشاف ابتدایی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخباراقتصادی ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.