سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

ماجرای عجیب سرقت دیواره‌های صوتی بزرگراه‌های پایتخت/ رئیس پلیس تهران: پیمانکاران شهرداری مقصر هستند

رئیس پلیس تهران انگشت اتهام در خصوص سرقت دیواره‌های صوتی بزرگراه‌های پایتخت را به سوی پیمانکاران شهرداری نشانه رفت و گفت: این موضوع قبلا هم به شهرداری اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها شاهد به سرقت رفتن دیواره های صوتی بزرگراه های پایتخت هستیم.

موضوعی که مسئولان شهری را نگران کرده و امیدوارند پلیس بتواند مانع سرقت ها شود. موضوعی که با واکنش رئیس پلیس پیتخت همراه شد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اعضای باند سارقان مربوط به بحث سرقت دیواره‌های صوتی در بزرگراه‌ها را منهدم کردیم.

وی افزود: اغلب اموال سرقت شده را نیز از سارقان گرفتیم که افراد بخشی دیگر را نیز قبل از به دام افتادن به فروش رسانده بودند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به اینکه آیا فاتب برنامه خاصی برای کمک به شهرداری تهران مبنی بر به سرقت نرفتن دیواره‌های صوتی دارد یا خیر؟ گفت: همین که متهمان را شناسایی و دستگیر کرده و با آن‌ها برخورد می‌کنیم، نشانه حسن نیت و کمک پلیس است، ضمن اینکه قبلا هم به مسئولان شهرداری اعلام کردیم که برخی از کسانی که اقدام به سرقت دیواره‌های صوتی کردند خود پیمانکاران نواحی مختلف بودند.


بیشتر بخوانید: صدای رئیس پلیس پایتخت هم درآمد/ چرا در زمان بارندگی و غروب‌ها فعالیت اتوبوس‌ها کاهش پیدا می‌کند؟


پیش‌تر وحید سرلک معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد وضعیت دیواره‌های صوتی نصب شده در بزرگراه‌های پایتخت که مدتی است مورد سرقت قرار می‌گیرند، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ متر دیواره صوتی در طول اتوبان‌های پایتخت نصب شده است که متاسفانه به دلیل آنکه قسمت‌های آهنی این دیواره‌های صوتی زیاد است، این دیواره‌ها مورد توجه سارقان قرار گرفته و آن را می‌رباید.

وی با بیان اینکه برخی از مردم نیز پنل جاذب صوت که در قسمت پایین دیواره قرار دارد را به منظور تردد آسان‌تر باز می‌کنند که این اصلی‌ترین قسمت دیواره است، گفت: اما متاسفانه به دلیل حجم زیاد آهن به کار رفته در این دیواره، این دیواره‌ها مورد علاقه سارقان هستند که چندین طرح ضد سرقت طراحی شده و به صورت پایلوت در حال انجام هستیم تا ببینیم که کدام یک از این روش‌ها را می‌توانیم استفاده کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
دوربین بالاش نصب بشه تا سارق ها شناسایی و جرات این کار رو نداشته باشند.
علی
۱۵:۴۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
سلام ....راستی پل هایی داریم که خیلی اهن دارند صبح بلند میشی می بینی پل حافظ بردن ...خخخخ
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
یک برق ضعیف وصل کنید و بنویسید خطر برق گرفتگی که اگه کسی نزدیک شد برق بگیرتش
حمید
۱۴:۰۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
خوبه والا . شهر شهر فرنگه . دزدی در روز روشن هفته پیش در شهر پردیس داشتن پل و درب فلزی جوب را میدزدیدند. زنگ زدم به ۱۱۰ . آقا دزده آهنهارو برد . رسیدن خونه شون . تازه پلیس آمد. خسته نباشید
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
یکبار نشد پلیس تهران چیزی رو تقصیر شهرداری نندازه.همه مقصرین اقایون.همه درصد تقصیر فرق میکنه فقط
ترافیک تهران که دیگه امون مردم رو بریده خیابونا خیابونای ده سال پیش ولی تعدا ماشینا ده برابر ده سال پیش.نه اتوبوس نه مترو نه ترافیک منظم پلیس هم فقط میتونه یه نرده بیاره یه مسیر چندلاینه رو بکنه یک لاین مثلا ترافیک رو مدیریت کنه.به خدا من از غرب تهران میخوام برم مرکز شهر یک ساعت و نیم تو راهم هر روز صبح.ازین ور برم قزوین زودتر میرسم.به سرم زده برم قزوین کار کنم حتی
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
متاسفانه قانون درست و حسابی برای برخورد قاطع با سارقان وجود ندارد. اگر سارق را بگیری و بزنی، باید دیه بدهی !! اگر سارق را بگیرید و زندان کنید، پس از مدتی کار بلدتر شده و آزاد می شود و دوباره مرتکب جرمی سنگین تر می شود !!! این نشانه اشکال در قانون مجازات ها می باشد و باید فکری اساسی نمود.
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
دقیقا.هر سارقی رو میگیرن میگه چند فقره سرفت و سابقه زندان داره.معلوم نیس چرا با این تعدد وقوع جرم و اینکه مجازات براش موثر نبوده باز هم ازاده و میاد همون کارو تکرار میکنه
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
دوستان گوش نمی دهند، من می گم مچ دست را قطع نکنید بجاست مچ دستشو بشکنید ، بعد یه مدتی نتونه از دستش استفاده کنه آدم میشه.
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
این اتوبوسها باید برن زباله دلن
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
نتیجه خصوصی سازیهای بی ضابطه هستش اتوبوسها مثل پیک موتوری شدن هرجادلشون بخواد توقف میکنن ضمن اینکه خیلی کثیفن
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
تقصیر مسافرای بی حوصله است که هرجا دلشون بخواد میخوان سوار شن هرجا هم بخوان پیاده شن بدون اینکه چند قدم تا ایستگاه راه بروند راننده هم دنبال پول بیشتر است به قانون اهمیت نمیدهد چون جریمه درکار نیست