سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخریب ۵ بنای غیرمجاز در شهر‌های گلوگاه و نوشهر

۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در نوشهر و ۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در گلوگاه تخریب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: یک مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ دیوارکشی غیرمجاز به طول ۲۵ متر و یک مورد بنای غیرمجاز به مساحت ۴۰۰ مترمربع در اراضی کشاورزی خارج از بافت روستای تیله نو  این شهرستان تخریب شد.

او افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت حفظ خاک و زمین‌های کشاورزی برای خودکفایی تولیدات کشاورزی، جهاد کشاورزی به عنوان متولی این بخش با کسانی که سبب تخریب زمین زراعی و محدودیت تولید می‌شوند برخورد قانونی می‌کند.

قنبری با بیان اینکه تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهر‌ها و خارج از آن ممنوع است، گفت: از روستاییان و کشاورزان درخواست می‌شود در صورتی که قصد احداث بنا یا دیوارکشی اراضی زراعی و باغی خود را دارند، حتماً قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) و یا با مراجعه به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها، مشاوره دریافت و برای اخذ مجوز اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه افزود: جهاد کشاورزی با هر‌گونه ساخت‌ و‌ ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تامین‌کننده امنیت غذایی جامعه و یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، قاطعانه اعمال قانون می‌کند.

تخریب ۲ هزار و ۵۵۵ متر ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی نوشهر

حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از اجرای احکام قلع و قمع ۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۲ هزار و ۵۵۵ متر از اراضی کشاورزی روستای اسلام آباد بخش کجور شهرستان نوشهر باحضور مسوولین ذیربط خبر داد و گفت: به موجب قانون ماده ۳ حفظ کاربری اراضی و باغات و احکام قضایی، ۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز به صورت دیوارکشی و قطعه بندی شده تخریب و به حالت گذشته برگشت.

او افزود: جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و برخورد با افراد سودجو از دغدغه‌های جدی دستگاه هایدولتی و قضایی است.

پورمقدم گفت: کسانی که قصد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را دارند قبل از هرگونه اقدام برای اخذ مشاوره و یا دریافت مجوز‌های قانونی با این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی پول کجور و یا ملکار مراجعه کنند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.