سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه واحد‌های حاشیه رودخانه قره‌سو

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : واحد‌های حاشیه رودخانه قره‌سو باید تخلیه شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،درویشی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : با احتمال به زیر آب رفتن ساخت و ساز‌های حریم رودخانه بر اثر بارندگی، منازل مستقر در حاشیه رودخانه قره‌سو در محله کرناچی شهر کرمانشاه باید تخلیه شوند.

او گفت : براساس قانون، ساماندهی رودخانه‌های داخل شهر بر عهده وزارت نیرو نیست، اما برای جلوگیری از حادثه احتمالی درحال برنامه ریزی برای لایروبی رودخانه‌ها هستیم.

درویشی با بیان اینکه ساماندهی نقاط حادثه‌خیز در نقاط مختلف استان آغاز شده است گفت: حاشیه شهرک کرناچی در شهر کرمانشاه به‌زودی ساماندهی می‌شود و واحد‌هایی که در حریم رودخانه قرار دارند باید تخلیه کنند.

او افزود: به رودخانه گاماسیاب در محدوده بند انحرافی عین‌القاص به دلیل سیلاب امسال آسیب جدی وارد شد که با تمام محدودیت‌های موجود کار آغاز شده است.

درویشی گفت: میزان بارندگی‌ها در استان کرمانشاه نسبت به بلندمدت که یک دوره ۳۰ ساله محسوب می‌شود ۷۷ درصد افزایش یافته، اما براساس پیش‌بینی‌ها امسال در مجموع یک سال نزدیک به نرمال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه یک سوم از ظرفیت ۱۲ سد مخزنی استان کرمانشاه خالی و آماده هدایت سیلاب است گفت: استان کرمانشاه بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر رودخانه دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن از داخل شهر‌ها می‌گذرد .

 

 

انتهای پیام/د

زیر آب رفتن ساخت و ساز‌های حریم رودخانه

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.