سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۸۵ دانش‌آموز عشایری در همدان تحصیل می‌کنند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نزدیک به ۷۸۵ دانش‌آموز در مدارس عشایری این استان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  یاسر نانکلی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان افزود: از این تعداد ۴۳۵ دانش‌آموز در سامانه سناد استان همدان و ۳۵۰ دانش‌آموز نیز در سامانه سناد خوزستان برای فراگیری علم و دانش در آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند.

او اظهار داشت: ۱۰ کلاس عشایری از ابتدای سال تحصیلی جاری در همدان ساماندهی شده است و این کلاس‌ها تا پایان آبان‌ماه در داخل چادر عشایری تشکیل می‌شود.

نانکلی بیان کرد: در پایان آبان به دلیل سرد شدن هوا و کوچ عشایر، ادامه کلاس‌ها در استان‌هایی همچون لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه عشایر از اسفندماه بازگشت به همدان را آغاز می‌کنند، بیان کرد: دانش‌آموزانی که در خوزستان ثبت‌نام کرده اند، اما در حال حاضر در همدان ساکن هستند، کلاسهایشان در همدان تشکیل شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: ۱۳ معلم از خوزستان به همدان آمده اند و به همراه ۱۰ معلم همدانی وظیفه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عشایری را برعهده دارند.

او اضافه کرد: برای سال تحصیلی جاری برای نخستین بار ۲۰ دانش‌آموز عشایری نیز در دوره پیش دبستانی در این استان ثبت نام کرده اند.

نانکلی تاکید کرد: دوره متوسط اول و دوم ویژه دانش‌آموزان عشایری نداریم و این دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل باید به نزدیک‌ترین دبیرستان محل اسکان خود مراجعه کنند.

او افزود: همزمان با کوچ عشایر به استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان و کرمانشاه، معلمان نیز از همدان به این استان‌ها اعزام می‌شوند و به صورت خرید خدمات آموزشی، کلاس‌ها را برپا می‌‍‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه سال تحصیلی گذشته ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید بخاری استاندار و چادر ویژه مدارس عشایری هزینه شد، گفت: برای سال تحصیلی جاری نیز ۳۴۰ دستگاه صندلی تاشو توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهیه در بین مدارس عشایری توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه ۶۰ میلیون تومان نیز برای خریداری تجهیزات آموزشی از طریق منابع اداره کل آموزش و پرورش اختصاص یافته است، اظهار داشت: تاکنون ۱۳ تخته چادر، ۲۲۰ متر موکت، ۱۸ دستگاه تخته سفید و ۴۰۰ بسته نوشت‌افزار تهیه و در مدارس عشایری توزیع شده است.

نانکلی افزود: هر هفته کارشناسان و بازرسان اداره کل آموزش و پرورش همدان، به صورت مستمر بر کلاس‌های عشایری نظارت دارند.

او تاکید کرد: پراکندگی و کوچ‌های نابه‌هنگام عشایر، برنامه‌ریزی را برای ما دشوار کرده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: جمع کردن دانش‌آموزان عشایری، تامین اعتبارات سالانه و شناسایی دانش‌آموزان از عمده مشکلات مدارس عشایری محسوب می‌شوند.

نانکلی ادامه داد: مشکلات فرهنگی از جمله جلوگیری از ادامه تحصیل دانش‌آموزان در دوره متوسطه به خصوص دانش‌آموزان دختر، مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ د 

ساماندهی ۱۰ کلاس عشایری از ابتدای سال تحصیلی جاری در همدان 

برچسب ها: عشایر ، دانش آموز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.