سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوت ۱۴۱ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از فوت ۱۴۱ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر در نیمه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز پزشکی قانونی در سطح استان، گفت : در حال حاضر در کنار شهرستان کرمانشاه، پنج شهرستان اسلام آبادغرب، صحنه، جوانرود، هرسین و کنگاور نیز دارای سالن تشریح هستند.

او با اشاره به پیگیری برای راه اندازی مرکز دوم پزشکی قانونی در شهر کرمانشاه، گفت : متاسفانه یک مرکز جوابگوی نیاز‌های کلانشهر کرمانشاه نیست و در تلاشیم تا در سوی دیگر شهر یک مرکز پزشکی قانونی دیگر راه‌اندازی کنیم که متاسفانه فعلا اعتبارات لازم را برای این کار در اختیار نداریم و تنها با افزایش فعالیت در تنها مرکز پزشکی قانونی شهر، تلاش داریم پاسخگوی مناسب نیاز‌ها باشیم.

خانی با اشاره به چارت سازمانی ۲۹۶ نفره پزشکی قانونی استان، گفت: این درحالی است که مجموع نیرو‌های این اداره کل در استان حدود ۹۰ نفر است و این یعنی یک سوم نیرو‌های مورد نیاز را در اختیار داریم و همین امر موجب شده برخی از همکاران پزشکی قانونی درون این نهاد سه شغله باشند و برای همین فشار کاری به شدت بالا است.

او افزود: در زمینه افزایش نیرو پیگیر هستیم، زیرا شرایط فعلی و کمبود نیرو واقعا برای همکاران پزشکی قانونی طاقت فرسا شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در تشریح آمار فعالیت‌های پزشکی قانونی در نیمه ابتدای امسال، گفت: طی این مدت بیش از ۴۷ هزار نفر به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده و بیش از ۹۰۰ جسد ورودی داشتیم.

 خانی گفت: مجموع معاینات بالینی پزشکی قانونی در نیمه ابتدای امسال ۲۴ هزار و ۷۳۴ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با انجام ۲۳ هزار و ۵۶۲ معاینه، حدود پنج درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به تشکیل ۹۷۸۰ پرونده ادعای نزاع در پزشکی قانونی استان در نیمه ابتدای امسال، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل با تشکیل ۹۲۳۰ پرونده، حدود شش درصد افزایش داشته است.

او موارد ادعای تصادف طی این مدت را نیز ۵۹۳۷ مورد اعلام و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تشکیل ۶۱۰۸ پرونده ادعای تصادف حدود سه درصد کاهش داشته است.

 این مسئول گفت: در نیمه ابتدای امسال ۲۹۵ نفر در تصادفات استان جان باختند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۳۹ فوتی، رشد چشمگیری داشته است.

خانی اشاره‌ای هم به آمار مصدومین و فوتی‌های حوادث کار استان در نیمه ابتدای سال داشت و با اشاره به مصدوم شدن ۳۶۴ نفر در حوادث کار گفت: طی این مدت همچنین ۱۵ نفر بر اثر حوادث کار جان باختند.

او تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت را در نیمه ابتدای امسال ۳۹ نفر اعلام و گفت: از این تعداد ۱۲ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن و ۱۶ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند.

خانی آمار فوتی‌های ناشی از غرق شدگی را در نیمه ابتدای امسال ۱۸ نفر اعلام و گفت: طی این مدت همچنین ۹ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به آمار فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر داشت و افزود: در نیمه ابتدای امسال ۱۴۱ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۴۷ نفر بوده است.

خانی اشاره‌ای به پرونده‌های قصور پزشکی استان داشت و خاطرنشان کرد: تمام پرونده‌های قصور پزشکی ابتدا به نظام پزشکی ارجاع شده و در نهایت برخی از آن‌ها به پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند.

او افزود: نیمه ابتدای امسال ۳۲ پرونده قصورپزشکی به پزشکی قانونی استان ارجاع شد که از این تعداد ۱۹ پرونده منجر به تبرئه و ۱۳ پرونده منجر به محکومیت پزشک شد.

 خانی گفت: بطورمعمول بیشترین پرونده قصورات پزشکی مربوط به متخصصین زنان و زایمان، دندانپزشکان و متخصصین زیبایی است .

 

 

انتهای پیام/د

پنج شهرستان تشریح دارند

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.