سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیا و فعالیت۸۴ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از احیاء و فعالیت مجدد ۸۴ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد خراسان رضوی تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود مهدی‌زاده‌مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مباحث و حوزه‌های مختلف صنعتی فعال بوده و از ابتدای سال ۹۸ هم حوزه استارتاپ‌ها به فعالیت‌های این سازمان در سطح کشور و استان اضافه شده است.

او افزود: استارتاپ‌ها به‌طور جدی از سال ۲۰۱۷ آغاز به‌کار کرد و تاکنون ۴ رویداد استارتاپی نیز در حوزه صنعت برگزار شده و در این ۴ رویداد بالغ بر ۵۰ تیم شرکت‌کننده داشتیم که در هر رویداد ۳ برگزیده. تا پایان سال ۹۸ نیز ۳ رویداد استارتاپی دیگر در مشهد برگزار می‌شود و برنامه استارتاپی پیش‌رو هم رویداد نوآوری تِکآپ است که در روز‌های ۱۴ و ۱۵ آذر امسال در این شهر برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه از شرکت کنندگان و برگزیدگان حمایت‌های لازم در حوزه‌های مختلف صورت می‌پذیرد، بیان کرد: طبق مصوبه هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی حمایت ویژه‌تری از کسانی که به‌صورت جدی‌تر در حوزه استارتاپ‌های صنعتی فعالیت می‌کنند خواهد داشت و زمین با تخفیف ویژه در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

مهدی‌زاده‌مقدم با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برنامه‌های ویژه‌ای در مسیر تحقق رونق تولید دارد، تصریح کرد: در حوزه تولید و صنعت حمایت همه‌جانبه از طرح‌های فناورانه داریم و به فرموده مقام معظم رهبری با حمایت لازم از تولیدکنندگان، نخبگان و صاحبان ایده‌های برتر نیازی به خارج از کشور نخواهیم داشت و مشابه همان محصول و حتی بهتر و باکیفیت‌تر از آن را در داخل کشور تولید خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: محور اصلی فعالیت‌های نوآورانه رونق حوزه تولید بوده و می‌خواهیم که جبران عقب‌ماندگی‌ها و به‌روزرسانی‌ها را داشته باشیم همچنین در نظر داریم واحد‌های راکد و نیمه‌راکد را از طریق کلینیک صنعت مجدد راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به احیاء و فعالیت مجدد ۱۵۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد کشور تا پایان امسال، گفت: از این تعداد واحد ۶ درصد آن در خراسان رضوی است، هم‌اکنون از ۷۳۰ واحد پایش شده و ۳۵۰ واحد در کلینیک صنعتی حاضر شده‌اند و تاکنون ۵۲ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند و تا پایان سال ۹۸ این عدد به ۸۴ واحد خواهد رسید؛ همچنین ۱۲ درصد واحد‌های صنعتی استان راکد و ۲۰ درصد هم زیر ظرفیت نیرو‌های انسانی فعال هستند که پائین‌ترین آمار کشور را دارد و تلاشمان به صفر رساندن این اعداد بوده تا تمامی واحد‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی فعال باشند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

تلاش در فعالیت تمامی واحد‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.