سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود

مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۶۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اصغر زاده مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران  افزود: با توجه به تامین ۸۵ درصد هزینه‌های اجرای طرح بصورت کمک بلاعوض دولتی، اجرای پروژه‌ها با استقبال خوب بهره برداران مواجه شده و اجرای عملیات در سال‌های اخیر جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه شتاب بیشتری گرفته است.
 
اصغرزاده اظهارکرد: هیچ گونه محدودیتی برای اجرای طرح از نظر تعداد متقاضی وجود ندارد و سازمان جهاد کشاورزی استان آماده ارائه خدمات به کشاورزان در این زمینه است.
 
او ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال دربخش آب و خاک، اجرای عملیات و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته ادامه یافته است به طوری که از پروژه‌های شاخص و تاثیر گذار در بخش کشاورزی که جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و سفر رییس جمهور به استان می‌باشد، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار بوده ودراین خصوص تعداد ۴۸۳ پروژه با مساحت ۲۳۴۶ هکتار خاتمه یافته و تعداد ۵۸ پروژه با مساحت ۱۲۱۳ هکتار در سطح استان در دست اجراست.
 
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و سفر رئیس جمهور به استان در بخش کشاورزی، تکمیل پروژه‌های مصوب شبکه‌های فرعی آبیاری و آبیاری تحت فشار در حوضه ارس و زاب به تعداد ۲۵ پروژه به مساحت ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار در ۷ شهرستان مرزی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.
 
او بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها از سال ۱۳۹۴ شروع شده و تا کنون مبلغ ۱۳۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها تخصیص و هزینه شده است و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها معادل ۹۶ درصد بوده که برنامه ریزی شده تا آخر سال مقدار ۳۶ هزار و ۹۸۰ هکتار از این طرح‌ها افتتاح و به بهره برداری برسد.
 
این مسئول اضافه کرد: با اتمام پروژه‌ها تحول بزرگی در بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شد و موجب ساماندهی اراضی دیم، افزایش راندمان آبیاری، افزایش تولید و اشتغال؛ ارتقای درآمد و رفاه روستائیان و تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت ساکنین منطقه خواهد شد.
 
او همچنین بیان کرد: تکمیل واجرای پروژه‌های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه در پایاب سد‌های استان از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه در دشت نوروزلوی میاندواب؛ پایاب سد مهاباد؛ حوضه رود خانه‌های نازلو و شهرچای ارومیه جمعاً به مساحت ۴۶۶۰ هکتار وهمچنین پایاب سد زولای سلماس از محل اعتبارات ملی در سطح دو هزار هکتار ادامه دارد.
 
اصغر زاده ادامه داد: مبلغ ۸۲۰ میلیارد ریال در شش ماهه  امسال برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.
 
مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ضمناً در شش ماهه امسال تعداد ۱۷۴ پروژه شامل انتقال آب با لوله، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی، احداث استخر‌های ذخیره آب مصرفی کشاورزی، لایروبی و مرمت و بازسازی قنات ازمحل اعتبارات عمرانی استانی در شهرستان‌های استان اجرا شده و در مرحله بهر ه برداری قرار دارند.
 
انتهای پیام/م
 

تجهیز اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.