سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران:

مردم قوانین شبانه‌روزی را اجرا نمی‌کنند/ ساخت و ساز در نزدیکی دروازه قرآن نباید انجام می‌شد

آکدوغان در آیین روز جهانی شهرها درباره تاب‌آوری، تغییر قوانین به صورت شبانه روز و ساخت و ساز در نقاط پر خطر توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آکدوغان نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران در آیین گرامیداشت روز جهانی شهرها و جایزه خشت طلایی با اشاره به تاب‌آوری و زیست پذیری شهرها گفت: باید مطرح شود که تاب‌آوری به چه معنی است و علت این است که برخی از کلمات در  ذهن ما می‌نشیند اما در عمل سخت است و به درستی نمی‌توان آن را عملیاتی و پیاده کرد.

آکدوغان تصریح کرد: زمانی که ما صحبت می کنیم و می گوییم تهران تاب‌آور این به چه معنی است و کدام ابعاد آن را در نظر باید بگیریم و نکته دیگر این است که ما متأسفانه در کشورها مدیریت بحران داریم اما مدیریت  تاب  آوری نداریم و این  یعنی منتظر می‌مانیم تا مشکلات رخ دهد و بعد برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم .

او با اشاره به تاب‌آوری گفت: تاب‌آوری بدین معنا است که پیش از آنکه بخواهد مشکل و حادثه‌ای ایجاد شود شهر برای مقابله با آن مشکل آماده شود.

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران با اشاره به سفر 10 سال گذشته خود به تهران گفت: 10 سال پیش زمانی کمه به تهران آمدم این شهر مشکلاتی داشت که در سفر امروزم دیگر شاهد آن نیستم و تغییرات اساسی ایجاد شده است.

آکدوغان با اشاره به تغییرات قوانین گفت: برخی مواقع شاهدیم که شبانه‌روز قوانین تغییر کرده و باید بدانیم مردم قوانین یک شبِ را اجرا نمی‌کنند و ما قوانین را امروز می‌نویسیم و فردا اجرا می‌کنیم و جالب این است که سال بعد از اجرای آن‌ها ناامید می‌شویم.

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران تصریح کرد : باید جانب ریسک پذیری در حوزه تاب‌آوری شهرها دیده شود و میزان ریسک پذیری در شهرها مورد توجه قرار بگیرد و ما امروزه شاهدیم در شهرها در برخی از  نقاط که نباید در آنجا ساخت و ساز انجام می‌گرفت ساخت و سازها صورت گرفته و مثال صحبت من ساخت و ساز در نزدیک دروازه قرآن یا ساخت راه آهن گلستان است.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.