سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در هفتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران که در دانشگاه لرستان برگزار شد پتانسیل و ظرفیت لرستان در زمینه تنوع زیستی را کم نظیر عنوان نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد و این گویای تنوع زیستی کم نظیر استان لرستان در سطح کشور است.

او اظهار داشت: برگزاری این کنفرانسها، گام مهمی در راستای تقویت مطالعات علمی و تحقیقات کاربردی برای حفاظت از تنوع زیستی است.

او با اشاره پتانسیل‌های فراوان استان لرستان در حوزه‌های آبی و پرورش و زیست ماهیان افزود: لرستان دارای رودخانه‌های مختلف و تعداد ۱۵ تالاب است که یک پتانسیل خوب برای مباحث تحقیقاتی و علمی در راستای صیانت از تنوع زیستی استان لرستان است.

فتحی با عنوان اینکه باید از مباحث علمی در حوزه شناخت ماهیان حمایت بیشتری شود بیان داشت: اداره کل محیط زیست لرستان این آمادگی را دارد که همکاری‌های علمی و پژوهشی خود را در زمینه تنوع زیستی به خصوص در بحث آبزیان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی گسترش دهد و تقویت کند.

انتهای پیام/م

۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.