سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دانش بنیان‌ها نیازمند زیرساخت‌های لازم از طرف دولت هستند

حائری گفت: نیازمند زیرساخت‌های لازم دولت برای توسعه این شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

بیژن حائری کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر کسب و کار‌های دانش بنیان بر رشد اقتصادی کشور، اظهار کرد: اقتصاد یک کشور زمانی رشد می‌کند که بستر لازم برای نوآوری و حضور در بازار‌های رقابتی جهانی فراهم شود. این کسب و کار‌ها در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال، متناسب با ظرفیت نوآوری در کشور محقق می‌شود.


وی ادامه داد: توجه به اقتصاد کشور و شرکت های دانش‌بنیان یکی از لازمه‌ ی توسعه بنیادی و رونق اقتصادی در کشور هستند و نقش مهمی در تولید، رشد دانش در خدمات جدید، ارتقاء سطح اقتصادی و تولید ثروت و ارزش افزوده در یک جامعه دارد؛ همچنین این کسب و کار‌های دانش بنیان نقش سازنده‌ای در ایجاد و توسعه اقتصاد دانش محور دارند.


بیشتربخوانید:ضرورت استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در جهت تقویت صنعت برق کشور


حائری بیان کرد: افزایش ظرفیت تولید همیشه مورد توجه کارشناسان اقتصادی بوده و یکی از معیار‌های عملکرد کلان اقتصادی است؛ طی مطالعات صورت گرفته می‌توان به این نتیجه رسید که عوامل فیزیکی تولید، مانند سرمایه فیزیکی و نیروی کار در فرآیند تولید نقش به سزایی دارند، اما وقتی با مفهوم سرمایه مطرح شوند، عوامل دیگری از جمله بهره وری منابع تولید مطرح می‌شود؛ از همین رو کسب و کار‌های دانش بنیان در افزایش بهره وری و رشد اقتصادی نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: تاسیس صندوق‌های نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان موثر هستند و باید قبول کرد که برای توسعه اقتصادی در کشور، بیشتر از گذشته به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان توجه کرد؛ همچنین ارزش افزوده حاصل از عملکرد این شرکت ها در رشد اقتصادی کشور مانع خام فروشی  می‌شود.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: نیازمند زیرساخت‌های لازم دولت در مسیر توسعه این شرکت‌های دانش بنیان هستیم؛ همچنین در حال حاضر وجود نیروی متخصص در کشور می‌تواند زمینه تقویت شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کند.

انتهای پیام/

تاثیر کسب و کار‌های دانش بنیان در افزایش بهره وری و رشد اقتصادی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.