سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات دولتی در الجزایر در سالروز آغاز جنگ برای استقلال این کشور

اعتراض‌ها در الجزایر در الجزایر در شصت و پنجمین سالروز آغاز جنگ استقلال این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون فرانس ۲۴، اعتراضات در الجزایر در اول نوامبر مصادف با شصت و پنجمین سالروز آغاز جنگ استقلال این کشورهمچنان ادامه داشته و تظاهرکنندگان سعی دارند با سر دادن شعار، آن را برای استقلال جدید برجسته نمایند.

شبکه خبری فرانس ۲۴ در گزارشی اعلام کرد دیروز در سی و هفتمین جمعه اعتراضات، تعداد زیادی از مردم الجزایر و معترضان در پاسخ به فراخوان چند هفته پیش برای تجمع در روز اول نوامبر، در میدان مرکزی الجزیره گرد هم آمدند که همین جمعه بود؛ این در حالی است که محور‌های اصلی دسترسی به پایتخت نیز مسدود شده است.

افراد با خودرو‌های خود از چند روز پیش برای شرکت در این تجمع بزرگ به پایتخت آمده و در خیابان‌ها خوابیده بودند تا بتوانند در تظاهرات استقلال جدید الجزایر شرکت نمایند.

تظاهرکنندگان به تشویق افراد، دانشجویان، روزنامه نگاران می‌پردازند و همچنین مبارزان پیشین بازداشت شده در جریان تظاهرات‌های اعتراضی را مورد تشویق قرار می‌دهند چرا که نقشی اساسی در به راه افتادن این تظاهرات‌ها در هر جمعه از ابتدای ماه فوریه گذشته داشته اند و هم اکنون نیز همچنان در زندان‌های الجزایر به سر می‌برند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.