سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار تربت جام؛

بسیج همه ی دستگاه های مرتبط برای خدمت رسانی به سیل زدگان تربت جام

فرماندار تربت جام گفت: با ورود سیل به داخل شهر کلیه دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران و یگان‌های نظامی و انتظامی پای کار آمدند و به کمک‌رسانی به آسیب زدگان پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور معاون‌عمرانی و مدیر کل ستاد بحران استانداری خراسان در محل فرمانداری تشکیل شد، گفت: براثر بارش شدید تگرگ و باران به مدت ۲۰ دقیقه در اطراف شهر و روستای بزد به میزان ۲۰میلی متر موجب جاری شدن سیل به داخل شهر تربت جام شد و تعداد ۶۰باب ازمنازل و بیمارستان سجادیه و حتی طبقه زیر زمین فرمانداری ساختمان دچار آب گرفتگی شدند.

او تصریح کرد: با ورود سیل به داخل شهر کلیه دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران و یگان‌های نظامی و انتظامی پای کار آمدند و به کمک‌رسانی به آسیب زدگان پرداختند.

فرماندار تربت جام گفت: در ابتدای خروجی شهر متاسفانه براثر لغزندگی جاده یک دستگاه خودرو زانتیا با یک سرنشین به داخل کال روان آب سقوط که متاسفانه راننده در داخل خودرو جان خود را از دست می‌دهند و سرنشین را سیل با خودش میبرد که با فروکش کردن سیل نیرو‌های هلال احمر در حال جستجو در مسیر کال رضا آباد هستند.

حمیدی افزود:جاری شدن سیل قابل پیش بینی نبود وسیل از دشت‌های اطراف شهر با بارش شدید تگرگ و باران در مدت ۲۰ دقیقه سیل به سمت شهر سرازیرشد.

شایان فر مدیرکل ستاد بحران استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت:بازدیدی که از مناطق سیل زده انجام گرفت حجم سیلاب خیلی بالا بوده ودرمدت ۲۰ دقیقه بیش از ۲۱ میلی متر بارش داشتیم و تا کنون در این منطقه این میزان بارش در مدت کوتاه اتفاق نیفتاده که موجی جاری شدن سیل منطقه شده است.

او تصریح کرد: حجم سیل به داخل شهر بالابوده و موجب خسارت به زیر ساخت‌ها و آب گرفتگی بیمارستان سجادیه و منازل مسکونی، مزاع کشاورزی و دامداری شده است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تیم‌های امدادی هرچه سریعتر نسبت به اعلام‌خسارت تاسیسات زیزبنایی، بیمارستان و منازل مسکونی اقدام کند.

یزدان پناه معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در استانداری خراسان جلسه با وزیر آموزش و پرورش داشتیم که به محض اطلاع از جاری شدن سیل در تربت جام جلسه را ترک وبر حسب وظیفه به سمت تربت جام راه افتادیم و در مسیر را با موج تلفن‌های خبرنگاران و مردم مواجه بودیم و با ورود به شهرستان اماکن آب گرفتگی شهرک صنعتی، بیمارستان و منازل مسکونی و زیر ساخت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

او تصریح کرد:خوشبختانه با همدلی و همراهی مسئولان مشکل حاد و خاصی پیش نیامده و وضعیت شهرآرام شده است و بایستی مدیران و تیم‌های امدادی برای برآورد خسارت‌ها اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت:  بارش شدید تگرگ و باران در اطراف شهردر مدت ۲۰ دقیقه به صورت رگباری شدید سیل عجیبی به داخل شهرتربت جام وارد شده که با تلاش دستگاه‌های اجرایی از ادامه خسارت‌ها پیشگیری شده است.

یزدان پناه ادامه داد: متاسفانه آب گرفتگی بیمارستان سجادیه ناشی از اقدام مهندسین و مشاورین است که اصول فنی را رعایت نکردند و با تخریب دیوار اطراف بیمارستان سیل به داخل بخش‌های بیمارستان آمده است.

او تصریح کرد:با روشن شده هوا تیم‌های امدادی میزان خسارت‌ها را بررسی کند و پیش بینی‌های لازم باید صورت گیرد که اگر این بارش به جای ۲۰دقیقه اگر مدت ۴۰دقیقه بود چه اتفاقی می‌افتاد و الان هم سیل به صورت واقعی اتفاق افتاده باید کاری کرد که سیل دوباره وارد شهر نشود.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: منازل مسکونی حاشیه شهر که دچار آب گرفتگی شده انتظار کمک رسانی دارند و همه دستگاه‌های استانی و شهرستانی آماده کمک‌رسانی هستند.

یزدان پناه افزود: مدیران اجرایی برای پیشگیری از ورود سیل به داخل شهر پیش بینی‌های لازم را اجرایی کند.

کاظمی رئیس هلال احمر تربت جام گفت:نیرو‌های هلال احمر در حال تخلیه آب از منازل مسکونی هستند.

سیدعلی حسینی شهردارتربت جام در این جلسه گفت:ورود حجم سیلاب به داخل شهر بالاو قابل کنترل نبود.

او تصریح کرد:به محض ورود سیلاب به داخل شهر برای پیسگیری از خسارت تمام امکانات شهری و مردمی وارد عمل شدند و کمک رسانی انجام گرفت و آب به بیرون از شهر هدایت گردید.
 
شهردارتربت جام گفت: وردود این حجم از سیل به داخل شهر تا کنون سابقه نداشته است.
 
امیرذاکری دبیر مدیریت بحران وحوادث غیرمترقبه فرمانداری تربت جام گفت: بارش تگرگ‌و باران رگباری در تربت جام در برآورد اولیه به میزان بیش از ۲۰میلیارد تومان به خسارت وارد شده است.

او تصریح کرد: براثر جاری شدن سیلاب در اطراف شهربیش از ۲۵۰راس دام تلف شده است و مرکز نگهداری دام منطقه رسول آباد به طور کلی تخریب شده و تنها دراین دامدادی ۸۰۰میلیون تومان خسارت وارد شده است.
 
انتهای پیام// س.ج
 

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران برای وقوع سیل  در تربت جام

برچسب ها: حوادث ، سیلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.