سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کهگیلویه و بویراحمد؛

رونق تولید با اجرای طرح های اسکان عشایر

با اجرای طرح اسکان عشایر در مناطق کلاغ نشین و پاکوه کهگیلویه و بویراحمد مراتع این مناطق رنگ و روی تازه ای به خود گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بهمن آزادی معاون امور عشایری استان گفت: با تجمیع عشایر کوچ رو مناطق پاکوه شهرستان کهگیلویه و کلاغ نشین گچساران در جنوب استان شاهد رونق تولید و تحولی چشمگیر در اقتصاد عشایر خواهیم بود.
بهمن آزادی افزود: کلاغ نشین و پاکوه دو منطقه عشایری هستند که پیش از اسکان حدود ۲۰۰ خانوار در این ماطق، نیمی از سال به خاطر نبود هیچ گونه زیرساختی غیر قابل سکونت بودند.
او ادامه داد: با تصمیم امور عشایری برای اسکان متقاضیان در این دو منطقه امکانات و زیر ساخت‌هایی مانند برق، گاز، آب، راه، و اعطای تسهیلات بلاعوض یا کم بهره برای ایجاد مشاغل روستایی فراهم شد.
 آزادی اضافه کرد: عشایر این منطقه با ایجاد باغ و حرفه کشاورزی در کنار دامپروری درآمدشان تا ۲۰۰ برابر افزایش یافته است.
معاون امور عشایری استان گفت: احداث باغ‌های مرکبات و فروش سالانه محصولات باغی، عشایر کلاغ نشین و پاکوه را به صورت چشمگیری به تولید مطلوب و رفاه رسانده است.
آزادی با اشاره به اینکه این عشایر به ظرفیت‌های خوبی در زمینه درآمدغیر نفتی استان به حساب می‌آیند افزود: احداث صد‌ها هکتار باغ در کلاغ نشین و پاکوه در کنار کار دامداری فرصتی طلایی برای توجه به توانمندی‌های تولیدی بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری دیگر ایجاد کرده است.
 
انتهای پیام/ک

رونق تولید با اجرای طرح های اسکان عشایر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.