سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض و تظاهرات گسترده مردم ایتالیا

فقر و تعطیلی کارخانجات تولید و تجاری در مناطق جنوبی ایتالیا سبب اعتراضات گسترده و تظاهرات ضد دولتی در این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فقر و تعطیلی کارخانجات تولید و تجاری در مناطق جنوبی ایتالیا سبب اعتراضات گسترده و تظاهرات ضد دولتی در این کشور شد.

بر این اساس، هزاران نفر از ساکنان ناپل ایتالیا در اعتراض به مناقشه صنعتی ناشی از تعطیلی کارخانجات، افزایش بیکاری و فعالیت‌های مافیا که سبب نگرانی‌های زیادی در این منطقه فقیرنشین جنوب ایتالیا شده است راهپیمایی کردند.

در پی تهدید کارخانه تولیدی ماشین لباسشویی ویرپول آمریکا به تعطیلی خط تولید در مرکز منطقه کامپانیای ایتالیا و احتمال اخراج هزار نفر از کارگران، صد‌ها نفر از کارگران دست از کار و فعالیت‌های کشیدند.

با این حال، همچنان تضمینی وجود ندارد که آغاز دور جدید مذاکرات با مقامات دولتی بتواند کارخانه را از وضعیت کنونی نجات دهد. اندریا امندولا، رئیس اتحادیه تجاری با اشاره به حمل آدمک کارگر "ویرپول" که همچون حضرت مسیح به صلیب کشیده شده است، گفت: معترضان با برگزاری اینگونه اقدامات علیه شرایط نامناسب اقتصادی و رکود فعالیت‌های تولیدی کارخانجات راهپیمایی می‌کنند.

به رغم انعقاد قرارداد‌های تجاری و تولیدی ۲۰۱۹-۲۰۲۱ و تلاش برای سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون یورویی در کارخانجات ویرپول ایتالیا، اما مسئولان این کارخانه معتقدند ویرپول سوددهی گذشته را ندارد و خواستار فروش آن هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.