سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای عملیات آبیاری و مقابله با بیابانزایی در فارس

عملیات آبیاری و مراقبت از طرح‌های بیولوژیک پروژه‌های بیابان زدایی در فارس اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: این پروژه درسطح ۹۴۸ هکتار از عرصه‌های مناطق بیابانی استان در حال انجام است.

او با اشاره به اجرای این طرح در شهرستان‌های لارستان، لامرد، مهر، نی ریز، زرین دشت، فراشبند و خنج، افزود: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این عملیات حدود ۱۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه و تامین خواهد شد.

منتصری از دو پروژه ساماندهی و کنترل چرای دام در مراتع ممیزی شده در شهرستان‌های فراشبند، خنج و مهر به مساحت ۵ هزار هکتار خبر داد و گفت: اجرای سیستم‌های چرا و قرق در سطح دو هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان‌های لارستان، لامرد، نی ریز و زرین دشت از جمله دیگر پروژه‌های حفاظت و احیاء مناطق بیابانی در استان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: با توجه به نیاز آبی نهال‌های کاشت شده، برای این پروژه ۱۰ دور عملیات آبیاری و مراقبت در نظر گرفته شده که بطور سالیانه انجام خواهد شد.

او با اشاره به نهال‌های کاشته شده در این عرصه‌ها افزود: بیشتر نهال‌های کاشته شده شامل آکاسینا ویکتوریا، اکاسیا سالیسینا، کُنار، تاغ، گز شاهی و استبرق است.

منتری با اشاره به مشارکت مردم و اهالی روستا‌ها و بهره برداران در اجرای این پروژه‌ها، اظهار امیدواری کرد: با اجرای عملیات آبیاری و مراقبت و رشد این درختان در مناطق خشک و بیابانی جنوب استان علاوه بر کنترل روان آب ها، کاهش سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، از ورود شن‌ها و ماسه‌های روان اطراف به روستا‌ها و مناطق مسکونی جلوگیری خواهد شد.
انتهای پیام/م

طرح‌های بیابان زدایی در اراضی فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.