سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه جامع فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری تأسیس می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: دانشگاه جامع فرهنگیان در این استان تأسیس و دایر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز پنجشنبه ۹ آبان ۹۸ در نخستین نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر توسعه علم و دانش گفت: راه‌اندازی و تأسیس دانشگاه جامع فرهنگیان یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های این استان است.

او با اشاره به برنامه دانشگاه فرهنگیان در خصوص راه‌اندازی ۳۱ دانشگاه جامع فرهنگیان در کشور افزود: در فاز نخست این طرح از سال آینده ۱۰ دانشگاه جامع فرهنگیان در ۱۰ استان کشور دایر می‌شود که یکی از این استان ها، چهارمحال و بختیاری است.

عباسی با اشاره به پراکندگی شهرستان‌های استان و وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری، اظهار داشت: فعال کردن این دانشگاه باید در اولویت طرح‌ها و برنامه‌های علمی و دانشگاهی استان قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون زمین برای راه‌اندازی این دانشگاه در نظر گرفته شده است و باید برنامه و طرح اولیه راه‌اندازی این دانشگاه در شورای برنامه استان تصویب و هرچه سریعتر تملک زمین انجام شود.

عباسی، بر جذب دانشجو معلم بر اساس بومی‌گزینی تاکید و اضافه کرد: به دلیل پراکندگی شهرستان‌های استان از نظر جغرافیایی، باید از ظرفیت بومی هر منطقه برای آموزش و پرورش آن منطقه استفاده کرد.

علی شهریارپور سرپرست سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: دانشگاه فرهنگیان یک رکن مهم دانشگاهی است و که باید از تمام ظرفیت این دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی استفاده کرد.

او افزود: به منظور رفع مشکلات این دانشگاه در استان در سال گذشته ۳ میلیارد ریال اعتبار به پردیس خواهران اختصاص داده شد و امسال نیز از محل اعتبارات متمرکز در قالب طرح قانون متوازن ۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شد که تاکنون ۷ میلیارد ریال این میزان تخصیص داده شده است.

تیمور نظری‌فرد رئیس دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۳ پردیس خواهران و برادران در استان فعال است.

او افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از یکهزار و ۸۷ دانشجو کارشناسی جذب این دانشگاه شدند، که ۷۷ درصد این دانشجویان در سرا‌های دانشجوی ساکن هستند.

نظری‌فرد اظهار داشت: از سال ۹۵ تاکنون ۹۴۲ دانشجومعلم در مقطع کارشناسی پیوسته از دانشگاه فرهنگیان استان فارغ التحصیل شدند.

او تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۱۴ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد پایین‌تر از نرم است.

نظری فرد، مهمترین چالش و مشکل پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان را مستهلک بودن سیستم گرمایشی، ساختمان دانشگاه، مسجد و انبار و کمبود شدید نیروی انسانی و فقدان حتی یک متر مربع فضای ورزشی در دانشگاه و نبود سالن آمفی تئاتر و اجتماعات عنوان کرد.

او در ادامه از راه‌اندازی بنیاد خیری حامی دانشگاه در استان خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی این بنیاد می‌توان در زمینه رفع مشکلات این دانشگاه گام موثری برداشت.

انتهای پیام/خ

برگزاری نخستین نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.