سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهمن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قطع وابستگی به نفت از مزیت عضویت در اتحادیه اوراسیاست

کارشناس مسائل اوراسیا گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند وابستگی ما به صادرات نفت را کاهش دهد.

شعیب بهمن کارشناس مسائل اوراسیا در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  مزیت‌های عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی‌اوراسیا، اظهار کرد: توسعه همکاری اقتصادی و همسایگی مثل اتحادیه اوراسیا می تواند به کنار گذاشته دلار از مبادلات مالی و تجاری باشد. اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند وابستگی ما به صادرات نفت را کاهش دهد و صادرات کالاهای غیر نفتی را جایگزین آن کند.

بهمن  ادامه داد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند صادرات نفت به ایران را تحت فشار قرار دهند و ایران از طریق همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند به توسعه صادرات غیرنفتی تنوع و افزایش دهد.

این کارشناس خاطر نشان کرد: موضوع درآمدهای نفتی بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و در برنامه پنج ساله توسعه کشور ذکر شده است، ولی به دلیل اینکه درآمد همیشه وجود داشته دولت‌ها به سمت قطع آن نمی‌رفتند.

گفتنی است؛ رئیس‌جمهور که برای حضور در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی «اوراسیا»، در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی، به دعوت رسمی نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان به ایروان پایتخت این کشور رفته، از عملیاتی شدن توافق ایران با اتحادیه اوراسیا از آبان ماه خبر داد و گفت: «الحاق به اوراسیا اتصال به اقتصاد جهانی را هموار می‌کند.» به گفته روحانی، این اولین بار است که ایران وارد یک اتحادیه اقتصادی منطقه‌ای می‌شود.


بیشتر بخوانید:اتحادیه اقتصادی اوراسیا؛ نقطه عطفی در تعاملات تهران و آسیای مرکزی


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.