سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برقراری پوشش بیمه‌ای اجباری با ارزیابی وسع

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان زرندگفت: با انجام آزمون ارزیابی وسع همه افراد جامعه تحت پوشش بیمه قرارمی گیرند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  رضا جعفری رئیس اداره بیمه سلامت زرند گفت: در شهرستان زرند و کوهبنان حدود ۷۹ هزار نفر در قالب صندوق‌های بیمه‌ای مختلف تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

او افزود :از مهرماه سال ۹۷ تا ۹۸ حدود ۲۵ هزار عملیات خدماتی اعم از صدور تعویض تمدید و المثنی دفتر چه بیمه در صندوق‌های مختلف انجام شده است.

او تعداد موسسات طرف قرارداد با بیمه را ۴۶ موسسه اعلام کرد وگفت: تعداد ۷۱۳ سند به مبلغ ۸۴ میلیارد و ۴۵ میلیون و ۵۷۶ هزارو ۶۸۸ ریال پذیرش شده که شامل ۱۳۸ هزارو ۷۳۵ نسخه می‌باشد که رسیدگی شده است.

  جعفری از انجام  ۵۱ مورد بازرسی از موسسات درمانی خبرداد وبیان کرد:  ۱۵ مورد گزارش نظارتی به اداره کل ارسال گردیده است و تسویه حساب داروخانه‌ها تا پایان مرداد ۹۸ و پارا کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مطب‌ها تا تیرماه ۹۸ و نسخ الکترونیک بلافاصله بعد از ارسال انجام شده است.

او یادآور شد : ۲۵۰ پرونده دیابتی جهت دریافت انسولین با فرانشیز ۹۰ درصد تشکیل و تمدید شده است .

رئیس اداره بیمه سلامت زرند اظهارداشت:  ۱۶۰۰ مکاتبه صادر که از این تعداد ۱۲۰۰ مکاتبه مستقیم تحویل موسسات و ادارات گردیده است و ۱۵۰ محموله پستی با اداره کل و سایر شهرستان‌ها صورت گرفته است.

او گفت: رسیدگی و و پرداخت ۵۵ پرونده خسارت متفرقه به مبلغ یک میلیارد و ۸۶ میلیون و ۲۵۶ هزار ریال و ۷ پرونده خسارت متفرقه به صورت الکترونیک به مبلغ ۱۲۵ میلیون و ۹۵۷ هزار ریال  و ۱۶ پرونده استراد به مبلغ ۱۴۰ میلیون و ۲۴۶ هزار ریال و ۲ پرونده به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به صورت مساعدت خارج از شمول به بیمه شدگان فاقد تمکین مالی از دیگر اقدامات این نهاد است .

او به پاسخگویی به بیش از ۳۰ هزار ارباب رجوع جهت دریافت انواع خدمات و استعلامات اشاره کرد.

رئیس اداره بیمه سلامت زرند به پوشش بیمه‌ای مددجویان کمیته امداد از ابتدای سال جاری و نیز بیمه اتباع خارجی به تعداد ۱۲۲۸ نفر اشاره کرد وبیان داشت:  احصاء ۱۴۱۳ مورد همپوشانی بیمه‌ای باسایر سازمان‌های بیمه گر از دیگر اقدامات ما می‌باشد.

 جعفری در ادامه به آموزش و راه اندازی موسسات و جهت تجویز الکترونیک در زرند و کوهبنان در یک سال گذشته اشاره  واظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که درسال جاری و از اواخر آبان ماه اجرا خواهد شد برقراری پوشش بیمه اجباری آحاد جامعه بر اساس ارزیابی وسع خواهد بود و از کلیه کسانیکه فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند درخواست کرد بعد از شروع طرح و اعلام عمومی نسبت به دریافت بیمه اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

ارزیابی وسع مبنای بیمه سلامت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.