سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تاکید بررعایت پدافند غیرعامل مطرح شد؛

آمادگی کرمان برای مقابله با خطرات احتمالی درحوزه باغات

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: مبارزه با ورود سموم قاچاق و نهال‌های فاقد گواهی سلامت از مصادیق پدافند غیر عامل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ناصر طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در هفته پدافند غیرعامل، ضرورت دارد تا نسبت به خطرات احتمالی دقت و حساسیت بیشتری اعمال گردد.

او با بیان اینکه از موارد مهم در پدافند غیرعامل حفاظت از باغات و مزارع می‌باشد، گفت: یکی از اصول احداث باغ، استفاده از نهال سالم و کشت نکردن نهال‌های فاقد شناسه و ناسالم می‌باشد و به دلیل سوء استفاده برخی افراد در جابجایی و خرید و فروش نهال‌های فاقد گواهی سلامت، ضروری است جابجایی هر گونه نهال در سطح استان با ارائه مجوز از سوی مدیریت حفظ نباتات انجام گیرد.

او تصریح کرد: همکاری باغداران با کارشناسان حفظ نباتات در پست‌های قرنطینه‌ای ثابت و سیار نیز در جلوگیری از انتقال نهال‌های غیر مجاز، باعث ممانعت از ورود، انتشار و استقرار آفات قرنطینه‌ای خارجی و نیز کنترل و محدود کردن مناطق آلوده به آفات قرنطینه‌ای داخلی می‌گردد.

طاهری گفت: باغداران بایستی برای دستیابی به نهال‌های سالم، اصیل و استاندارد خرید خود را صرفا از نهالستان‌ها مجوز دار انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات این سازمان بیان کرد: در خصوص خرید سموم کشاورزی نیز کشاورزان توجه نمایند تمامی سموم با برچسب غیر فارسی قاچاق محسوب می‌گردد و بر روی قوطی‌های سم با برچسب فارسی، علاوه بر اطلاعات فنی باید شماره بچ و پارت تولیدی، تاریخ تولید و انقضاء، تاریخ و شماره تاییدیه برچسب، نام شرکت و آدرس کامل تولید کننده اصلی، شماره تلفن و پست الکترونیک درج شده باشد.

انتهای پیام/ح

با ورود سموم وکود قاچاق به استان برخورد می شود

برچسب ها: نهال ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.