سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در جهت تقویت صنعت برق کشور

حسین‌زاده بر استفاده از توان شرکت‌های فناور داخلی و دانش بنیان در جهت تقویت صنعت برق در کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بهمن حسین‌زاده مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در حاشیه مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران گفت: الزامات اقتصاد انرژی زیرساخت‌ها، توجه به نیاز‌ها در فرآیند تولید، توزیع و انتقال با تامین انرژی کشور، رفع موانع مسیر پیشرفت‌های صنعت برق در شرایط امروز، امری ضروری است.

وی افزود: برق با صنایع مرتبط و نیروی کار متخصص، خلاق و کارآفرین، سهم انکارناپذیری در توسعه همه‌جانبه و الگوی اقتصاد مقاومتی دارد؛ به طوری‌که امروزه تا دور افتاده‌ترین روستاها، از نعمت برق بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با اشاره به ارتقای سطح توانمندی صنایع برق کشور و تاکید بر توسعه قابلیت‌های فناوری افزود: با توجه به نقطه اتکای مزیت‌های نسبی، با بهره‌گیری از تکنولوژی تولیدات و دانش فنی و مهندسی، اقتصاد بومی در راستای ارتقای تولیدات، باید به وضعیت مطلوب‌تری برسد.

رئیس هیت مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ج. ا. ایران تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های صنایع برق، استفاده از توان شرکت‌های فناور داخلی و دانش‌بنیان است که به تقویت جایگاه صنعتی برق کشور کمک شایانی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: توسعه همکاری‌های برقی ایران و عراق در زمینه نیروگاهی و کاهش تلفات شبکه


حسین‌زاده بیان کرد: به طور کلی فرصت مناسبی است تا با رشد چشمگیر مشارکت و استقبال فعالان صنعتی مرتبط با صنعت برق کشور، تولیدات داخلی و تولید کنندگان تجهیزات فنی مورد نیاز، با ضرورت اهمیت حفظ و قدرت مزیت رقابتی صدور تجهیزات فنی ساخت داخل، خدمات فنی و مهندسی در بازار‌های منطقه‌ای و جهانی و در جهت گسترش تعاملات انرژی، حضور موثری داشته باشند.

او تصریح کرد: آشنایی با همه منابع و ظرفیت‌های زمینه‌ساز توسعه و افزایش رغبت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راهکار موثری در جهت رفع چالش‌های اقتصادی موجود است.

گفتنی است؛ نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق کشور؛ از پنج‌شنبه ۹ مهرماه امسال، به‌مدت ۴ روز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی دایر خواهد بود.

انتهای پیام /

نقش انکارناپذیر صنعت برق در توسعه همه جانبه و تحقق اقتصاد مقاومتی

برچسب ها: برق ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.