سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی درباره خسارت‌های ناشی از بارندگی

کارشناسان هواشناسی با اعلام تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان تا دوشنبه آینده، درباره جاری شدن سیلاب در مسیل‌ها و خطر صاعقه در ارتفاعات هشدار دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کشاورزان باید با توجه به سردشدن هوا، تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ را مد نظر قرار دهند و محصولات باقی مانده پاییز نظیر انار، ذرت، گوجه فرنگی و پسته را هر چه زودتر برداشت کنند.

او افزود: باتوجه به تداوم فعالیت امواج ناپایدار جوی در استان سمنان، گلخانه‌داران هم باید شدت نور گلخانه‌ها را تنظیم و استحکام سطوح پوششی آن را کنترل کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز داشت: کشاورزان شاخه‌های خشکیده و آلوده در باغ‌ها را جمع آوری کرده و بسوزانند و دامداران نیز از چرای دام در ارتفاعات خودداری کنند.

به گفته او، کشاورزان توجه داشته باشند تا ۷۲ ساعت آینده زمان مناسبی برای سم‌پاشی و محلول پاشی نیست.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان، بارندگی در استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته به این شرح است: (اعداد به میلیمتر)

دیباج ۲۵/۴، چارطاق پرو ۱۶/۲، کلاته رودبار ۱۵، ملاده ۱۳/۸، زمان آباد ۱۲، نور ۱۲، دلبر ۱۰، رضا آباد ۱۰، شاهرود ۷
میامی ۹/۸ به همراه تگرگ و رعد و برق، بسطام ۹، شهمیرزاد ۵/۵ به همراه تگرگ و رعد و برق، باغستان ۸، کوهان ۸/۵، مجن ۱۲، نردین ۶، فرومد ۸/۴، قلعه نو خرقان ۹/۹، کلاته خیج ۹، فولاد محله ۲/۵، بیارجمند ۲/۱، احمدآباد ۱/۸، استربند ۶، عباس آباد ۱/۵، ده صوفیان ۲، دیزج ۵، ده ملا ۴، تاش ۶، جیلان ۸، نگارمن ۹/۲، آستانه ۳/۵، قلعه بالا ۹/۵، شه سفید ۰/۲ و دامغان و امیریه کمتر از ۰/۱.
بارندگی در استان سمنان تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و در این مدت در اغلب مناطق باران و در ارتفاعات و نواحی شمالی برف می‌بارد. بارش برف به همراه مه آلودگی و کاهش دید است.

انتهای پیام / م

پیش بینی بارش برف به همراه مه آلودگی و کاهش دید در استان سمنان در هفته آینده

برچسب ها: هوا شناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.