سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مطرح کرد؛

افزایش ۱۳.۸ درصدی مسافران شب اقامت در مشهد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: تعداد افراد شب اقامت در دهه پایانی صفر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳.۸ درصد افزایش یافته است.

یوسف بیدخوری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در گفت  و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: اقامت مسافران از ۲۷ مهر تا هفتم آبان ماه جاری ثبت شده است که  در مجموع تعداد ۴ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۲۰۸ نفر شب اقامت در مراکز رسمی و غیررسمی، اسکان یافته‌اند که از این تعداد, هتل‌ها ۷۸ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها ۷۵ درصد، میهمانپذیر‌ها ۷۵ درصد و خانه‌های مسافر نیز ۸۰ درصد بوده است.

او تصریح کرد: واحد‌های اقامتی رسمی شامل هتل، مُتِل، هتل‎‌آپارتمان، میهمانپذیر و خانه‌های مسافر نیز امسال  در مقایسه با پارسال، ۲ درصد افزایش ضریب اشغال داشته‌اند، همچنین در سه روز پایانی این دهه نیز میانگین ضریب اشغال واحد‌های اقامتی رسمی و غیررسمی حدود ۱۰۰ درصد بوده است.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی گفت:  ۲۸۷ محل اسکان موقت شامل مدارس، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی سرپوشیده و اماکن خیریه آماده شده است که در مجموع تعداد ۱۰۴ هزار و ۷۲۵ نفر از زائران در مدارس مشهد اقامت داشتند که در مقایسه با پارسال به میزان ۱۳.۸ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد:خراسان رضوی در حال حاضر دارای ۱۶۴۶ واحد اقامتی با ظرفیت ۱۰۳ هزار و ۶۱۴ تخت در قالب ۳۸ هزار و ۷۰ اتاق است.
 
بیدخوری با اشاره به ظرفیت های بسیار شهرستانهای اطراف خراسان رضوی افزود: شهرهای اطراف مشهد از جمله خواف,گناباد, سبزوار و نیشابور نیز با زمینه های گردشگری خود جاذبه های فراوانی برای گردشگران اروپایی دارند و تلاش می شود تا مناطق حاشیه شهر مشهد و کم برخوردار نیز در زمینه گردشگری فعال شوند.
 
انتهای پیام//م.پ
 

حدود ۴.۳ میلیون نفرشب اقامت در مشهد ثبت شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.