سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف صمغ غیر مجاز گیاه دارویی آنغوزه

با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان زرین دشت میزان ۴۷ کیلوگرم صمغ غیر مجاز گیاه دارویی آنغوزه از متخلفان کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی سلیمانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرین دشت گفت: این اقلام غیرمجاز در روستای گلکویه این شهرستان کشف و ضبط شد.

او تصریح کرد: بدنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت غیر مجاز متخلفان در این منطقه، ماموران منابع طبیعی بلافاصله تحقیقات را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی‌های به عمل آمده در نهایت با دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی شهر پیر، در جریان بازرسی از منزلی از ساکنان این منطقه ۴۷ کیلوگرم صمغ آنغوزه غیر مجاز کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرین دشت افزود: پس از تشکیل پرونده فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

او با اشاره به برخورد قاطع با قاچاقچیان محصولات فرعی جنگل و مرتع در شهرستان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک در راستای فعالیت سودجویان در این زمینه مراتب را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

آنغوزه از گیاهان دارویی مهم تیره چتریان است که طول آن گاه به دو متر می‌رسد و این گیاه تولیدکننده آنغوزه به نام‌های فارسی خوراکما، آنگوزاکما و کورن کما، بوته‌ای بزرگ و علفی و چند ساله است.

برای به دست آمدن شیره آنغوزه، بوته در انتهای ساقه بریده می‌شود و پس از هر بار تیغ زدن شیرابه آن برداشت می‌شود و این عمل در فصل برداشت ۲۰ بار تکرار و از هر بوته به طور متوسط هشتاد گرم صمغ برداشت می‌شود.

درمان اختلال‌های عصبی در کودکان، کاهش فشارخون، درمان بیماری‌های قلبی عروقی، کمک به هضم غذا، جلوگیری از حمله‌های هیستری، رفع درد دندان، جلوگیری از رشد میکروب، درمان سیاه سرفه، برونشیت و یبوست از جمله خواص شناخته شده آنغوزه است.
انتهای پیام/م

شناسایی متخلفان برداشت غیر مجاز گیاه دارویی

برچسب ها: منابع طبیعی ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.