سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای البرز:

محصولات گلخانه‌ای البرز به خارج از کشور صادر می شود

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای استان البرز از صادرات محصولات گلخانه‌ای به خارج از کشور خبر داد.

سمیه فیروز بخت ؛کارشناس باغبانی و مجری طرح توسعه گلخانه‌ای البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز،گفت: محصول گلخانه‌ای توت فرنگی به بازار‌های کشور روسیه و حوزه خلیج فارس صادر و در بازار‌های داخلی تهران و میدان تره بار نیز عرضه می گردد.

او افزود: در این گلخانه‌ها محصولاتی دیگر مانند انواع گوجه فرنگی، خیار، بادمجان ، فلفل و... موجود می باشد و  همچنین تولید گیاهان دارویی نیز صورت می‌گیرد.

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای البرز ادامه داد: گیاه بنفشه آفریقایی در گلخانه البرز پرورش داده می شود که مانند آن در کشور موجود نیست.

او گفت:در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه استان البرز طبق آخرین آمار به دست آمده ۳۷۰ هکتار است که ۳۰۰ هکتار آن در سال ۹۷ و ۷۰ هکتار نیز توسعه جدید سال ۹۸ است که ۹۰ هکتار آن را گل و گیاه زینتی به خود اختصاص داده و تا پایان سال جاری ۳۰۰ هکتار به گلخانه افزایش می‌یابد.

فیروزبخت ادامه داد: با کمک و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله فرمانداری و بخشداری و مدیرت جهاد کشاورزی و باغبانی توانستیم به ۸۰ هکتار توسعه دست پیدا کنیم.

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای استان البرز در پایان گفت: در حال تولید سبزیجات برگی با عنوان سوپر سبزی‌ها هستیم که دارای خاصیت دارویی و غذایی در کرج و ساوجبلاغ می باشند.

انتهای پیام/ن.و

صادرات محصولات گلخانه ای البرز به چندکشور

برچسب ها: گلخانه ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.