سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی از زبان دادستان

دادستان تبریز گفت: تحقیقات پرونده پزشک تبریزی در دادگاه کیفری یک انجام و پرونده مجددا به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بابک محبوب علیلو دادستان تبریز، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی گفت: در مورد این پرونده، تحقیقات مقدماتی در دادسرا انجام و قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست صادر و پرونده در دادگاه کیفری یک منتهی به صدور رای شده است.

علیلو بیان کرد: با توجه به حق فرجام خواهی، افراد فرجام خواهی کردند و هم اکنون پرونده در دیوان عالی کشور مطرح شده است. در دیوان عالی کشور نیز شعبه‌ای که پرونده به آن ارجاع شده بود، تحقیقاتی را لازم دیده بودند که باید مجدد انجام می‌شد.

او گفت: این تحقیقات در دادگاه کیفری یک مستقر در استان انجام شده و پرونده مجددا به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، ۱۷ مهر ماه سال ۹۵، پنج عضو خانواده یک پزشک تبریزی از جمله همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگش دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ این پزشک، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند که همزمان با مرگ دو تن از اعضای خانواده این پزشک و مسمومیت سایر اعضای خانواده، تحقیقات ویژه جنایی برای رمزگشایی از این پرونده جنجالی آغاز شد و پس از مدتی با بازداشت این پزشک، پرونده وارد فاز جدیدی شد و در نهایت کیفرخواست این پرونده فروردین سال ۹۶ صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.

چهار جلسه برای رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی برگزار شد و در نهایت ۲۹ اسفند ماه سال ۹۶، رأی پرونده که قصاص متهم بود صادر شد و سرانجام حکم صادره در این خصوص از سوی دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده به دلیل نقص تحقیقات به شعبه رسیدگی کننده دادگاه بدوی اعاده شد.

دو جلسه دادگاه در رسیدگی دوباره به این پرونده از اسفند پارسال تا خردادماه امسال در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی برگزار شد. این دادگاه نسبت به درخواست اولیای دم همسر متهم، حکم قصاص و نسبت به درخواست پرداخت دیه از سوی اولیای دم مادربزرگ متهم، حکم به پرداخت دیه داد.


بیشتر بخوانید:


منبع ایسنا

انتهای پیام/م

انتظار برای رای نهایی دیوان عالی کشور در مورد پرونده پزشک تبریزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
دکتر ساناز جدیدی
۱۵:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
شما رو بخدا این مایه ننگ و آبروریزی جامعه پزشکی رو هر چه زودتر اعدام کنید.من یک پزشک زن هستم و همسر فوق لیسانسم کارهای این دکتر لجن رو تقلید می‌کرد بماند که به شکل معجزه آسایی من و خانواده ام نجات پیدا کردیم ولی اگه این قاتل روانی اعدام نشه قتل‌های به این شکل زیاد میشه.تشکر.
سید
۲۱:۵۰ ۰۱ تير ۱۴۰۲
هنوز باور نمی کنم که او خودکشی کرده
سید حسن
۰۰:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
با سلام
اکثر موضوعات این پزشک را در سایت ها مطالعه کردم ،پزشک میگوید جلسه داشتم و غذا اون لحظه نخوردم و آش در مطب خورده بودم و از این حرفها ،فرض کنید دکتر راست میگوید همچون دروغ هایی هم حالا خواسته یا ناخواسته ،یا از شدت اظطراب گفته ....حالا فرض کنید پزشک هم از این غذا خورد و مسموم شد یا فوت کرد ،
تحقیقات چگونه و از چه افرادی آغاز میشود ؟؟؟؟ با توجه به اینکه غذا از رستوران تهیه شد ! غذای نذری به فقیر اهدا شده
پزشک عمری تحصیل کرده ،تا دیگران را نجات دهد بعد خودش اینکار را میکند ؟ با خانواده و نزدیکترین اعضای خانواده اش ؟؟
یعنی اگر اختلاف هم داشتند ...دادگاه و طلاق
در خاطره ای از ریس پلیس آگاهی یکی از شهرستانها قید شده بود که فردی بی گناه ۵ سال زندان و شکنجه میشد و میگفت من بیگناه هستم !! ماموران باور نمی کردند اما خدا که بخواد سارقی در شهری گرفته میشه و زیر شکنجه میگه من دیگه دزدی نکردم اما در فلان مغازه من قتل کردم !! و اینگونه مشخص شد که قاتل این آقاست و متهم هم بیگناه ست
سید
۱۳:۳۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
هیچ وقت زود قضاوت نکنید
من
۱۵:۳۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
قوه قضاییه بررسی کرده است. دروغ نمی گویند که دکتر آدم کش بوده
مهرداد
۰۷:۲۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
واقعا که این پزشک مرتکب قتل سریالی شده کسای که چنین جنایتی را انجام میدند حکمش اعدام هست چقدر انسان بی گناه باید از بین برند تا یک نفر به مقاصد شومش برسه پرونده مدام دست به دست میگرده سریع اعدامش کنید
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
اینا میخوان ماست مالیش کنن
فاطیما
۲۳:۴۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
چون پزشک هستن میخوان حکم اعدامش رو بردارن اگه آدم معمولی بود تا حالا اعدام شده بود و جسدش پوسیده شده بود
علی قربانزاده
۱۹:۳۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
مگه یه پرونده چقدر زمان میخاد که بعد این همه سال هنوز تعیین تکلیف نشده
چقدر هم خوش اشتها هم هستن هم دیه میخان هم اعدام
آب طالبی نمیخان اولیای دم؟
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
قتل و اعدام مسئله عادی چه برا قاضی و چه برا خانواده ها موضوع ساده ای نیست همینطور طلاق و مراحل کنکاش برا عمق موضوع که در اجرا جای شک و شبهه و حتی جدایی برا خانواده ها قابل توجیه باشه. ولی قطعا گنااهکار قطعا مجازات خواهد شد و حکم خدا رو داره و جای در رفتی وجود نداره.
ناشناس
۰۶:۰۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
دونفرو کشته هر کدوم یه چیزی میخان
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
استاد ارجمند اولیای دم دو خانواده مجزا هستن! یکی تقاضای قصاص کرده، دیگری خون را بخشیده و فقط دیه می خواهد
اکبر
۱۸:۴۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
سرمال بوده سریال ستایش سرایت کرده برای مال همدیگرومیکشن .افتاد؟
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
آیا کسی یافت می شود که مادر و پدر و همسر خود را مسوم کند ان هم یک پزشک پس شما باید هدف او را از این کار را هم پخش کنید تا مردم بفهمند که چه مشکلی با خانواده داشته