سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۵۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان پارس آباد/۳ هزار هکتار سطح زیر کشت سویا در پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: پیش بینی می شود امسال ۵۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی در پارس آباد برداشت شود.

حسن نظیفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: از کل سطح زیر کشت محصولات بهاره و تابستانه در شهرستان پارس آباد به میزان ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت شده است که پیش بینی می‌شود ۵۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

او افزود: شهرستان پارس آباد یکی از ۹ شهرستان استان اردبیل که به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز نگین زمردین استان اردبیل بوده و ارتفاع آن از سطح دریا ۶۰ متر و سطح زیر کشت اراضی آبی شهرستان ۶۱ هزارو ۷۰۱ هکتار (با کشت و صنعت مغان) و سطح زیر کشت اراضی دیم شهرستان ۶ هزار و ۳۶۸ هکتار (با کشت و صنعت مغان) که جمع کل اراضی آبی و دیم شهرستان پارس آباد ۶۸ هزا و ۶۹ هکتار می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد بیان کرد: تولید سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، تولید ۱۰۰ درصد بذر سورگوم کشور، تولید بیش از ۸۰ درصد بذر ذرت هیبرید رقم ۷۰۴ کشور را عهده دار می‌باشد.

نظیفی افزود: امسال بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصولات بهاره اختصاص یافته که از این میزان ذرت (بذری، دانه‌ای و علوفه ای) ۶ هزارو ۳۱۳ هکتار است و پیش بینی می‌شود کل تولید شهرستان ۱۷۰ هزار تن برآورد شود.

او گفت: همچنین در سطح ۶ هزار و ۹۸۱ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود کل تولید پنبه شهرستان ۲۵ هزار تن برآورد شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: در راستای توسعه کشت چغندر در این شهرستان در سال زراعی جاری هزار و ۸۳۰ هکتار کشت گردیده است که پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری میزان ۹۱ هزار تن تولید گردد.

نظیفی افزود: در سطح ۶ هزار و ۶۹۹ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود کل تولید بادام زمینی شهرستان ۲۹ هزار تن برآورد شود.

او بیان کرد: با توجه به کشت ثانویه بادام زمینی، در این شهرستان جاکار بادام زمینی تیپ‌های بهاره کلزا به میزان ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار کشت شده و این سطح در حال افزایش بوده و گندم نیز کشت می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد ادامه داد: در راستای عملیاتی نمودن تغییر الگوی کشت ۲ هزار و ۹۹۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت سویا اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود ۷ هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شود.

نظیفی افزود: امسال بیش از ۴ هزار و ۸۷۳ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصولات جالیز و صیفی جات اختصاص یافته بود که از این میزان کل تولید شهرستان ۱۸۶ هزار تن برآورد شد.

او همچنین گفت: در سطح ۵۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت یونجه بهاره اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود تولید شهرستان ۶ هزار تن برآورد شود.

انتهای پیام/ح

کشت محصولات بهاره و تابستانه در بیش از 31 هزار هکتار از اراضی پارس آباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.