سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازش یک پرونده قتل عمد در کرمانشاه

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه از سازش در یک پرونده قتل عمد در کرمانشاه پس از ۹ سال از وقوع حادثه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جبار تجری رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه گفت : سال ۱۳۸۹ در کرمانشاه بین دو جوانی که مواد مخدر محرک مصرف کرده بودند، درگیری و نزاعی بوجود می‌آید که قتل یکی از آن‌ها را بدنبال دارد.

او گفت : پس از وقوع حادثه با شکایت اولیاء دم و انجام مراحل رسیدگی به پرونده، حکم قصاص از سوی مرجع قضایی برای قاتل صادر می‌شود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: سال ۱۳۹۴ پس از صدور حکم قطعی محکومیت قاتل و تایید تجدیدنظر و نیز وصول استیذان حکم اعدام محکوم علیه، پرونده به دستور دادستان کرمانشاه جهت ایجاد مصالحه به ستاد تالیف قلوب شورا‌های حل اختلاف استان ارجاع و اعضاء این ستاد وارد مراحل ایجاد صلح بین دو خانواده شدند.

او افزود: همکاران ستاد تالیف قلوب با توجه به اینکه خانواده مقتول ساکن کرمانشاه نبوده و در استان دیگری سکونت داشتند، بار‌ها با تحمل سختی‌ها و مسافت راه در منزل مقتول حضور یافته و جلساتی را برای سازش با آن‌ها تشکیل دادند.

تجری بابیان اینکه این پیگیری‌ها در نهایت منجر به نتیجه و کسب رضایت از اولیای دم شد، گفت: اولیاء دم با مراجعه به شهرستان کرمانشاه رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و پرونده مختومه شد و محکوم علیه نادم نیز از زندان آزاد شده و از کابوس ۹ ساله طناب دار رهایی یافت.

تجری با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف است، گفت: از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند و اعضای ستاد تالیف قلوب شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه که با توکل و تعهد و عزمی راسخ در انجام سازش در قتل گام‌های موثری در استان برداشته، قدردانی می‌کنم .

 

 

انتهای پیام/د

پرونده قتل عمد به سازش کشیده شد

 

برچسب ها: قوه قضاییه ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.