سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان، بی بدیل ترین اسوه های جهاد

مدرس دانشگاه و مدیرمسئول انتشارات تفحص گفت: حضرت زینب بزرگ‌ترین آموزگار زنان ایران زمین در دوران دفاع مقدس است.

دکتر چتر عنبری،  مدرس دانشگاه و مدیرمسول انتشارات تفحص در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: مهم‌ترین تاثیرگذاری زنان در دفاع مقدس نقش پشتیبانی آن‌ها از جبهه‌های جنوب بود و زنان از چنان روحیه‌ای در آن دوران برخوردار بودند که شوهران و پسران خود را به جبهه‌ها اعزام می‌کردند و خودشان نیز تا آخرین لحظات برای حمایت و پشتیبانی از جبهه‌ها حضور فعال داشتند.

وی اظهار داشت: با شروع جنگ، زنان در صحنه رزم، امدادرسانی و مداوای مجروحان حاضر شده و حتی عالوه بر دوره‌های آموزشی امداد و نجات دوره‌های آموزش نظامی را نیز سپری می‌کردند تا بتوانند از خودشان در مقابل دشمن بعثی دفاع کنند که این حضور
در جبهه‌های شلمچه، خرمشهر و آبادان به وضوع مشاهده می‌شد..

او افزود:: من در آن دوران همراه با سایر زنان محله و شهر در بسته بندی مواد غذایی و جمع آوری لباس گرم و پتو برای رزمنده‌ها فعالیت می‌کردیم. این کارنه تنها در خانواده‌ی ما بلکه در سراسر شهر جاری بود.

اوکه خودجانباز جنگ تحمیلی و خواهر شهید است با اشاره به رشادت و غیرت زنان ایرانی چه در زمان جنگ و چه سال‌های پس از ان در دوران سازندگی همیشه در اول خط بودند.

دکتر چتر عنبری در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران را یک موهبت الهی دانست که زنان آن امروز به الگوی تمام مسلمانان جهان تبدیل شده اند و ما باید پاسدار این موقعیت باشیم. وقتی به تعداد شهدای شهرمان نگاه می‌کنیم یعنی، این تعداد شهیده نشان دهنده نقش آفرینی بانوان و صبر زینب گونه و شور انقلابی زنان استان در دفاع از کیان میهن اسلامی است.
 
انتهای پیام/ی
 

صبر زینب گونه و شور انقلابی زنان استان در دفاع از کیان میهن اسلامی

برچسب ها: دفاع مقدس ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.