سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست شهرداری فردیس:

پسماندهای شهری دروازه ای برای تولید ثروت است

سرپرست شهرداری فردیس گفت: می‌توان با استفاده از دانش‌های نوین علاوه بر ایجاد درآمد‌های پایدار شهری از پسماند ها، خطرات زیست محیطی و زیان بار حاصل از آن‌ها را نیز کاهش داد.

مسعود نجفی سرپرست شهرداری فردیس ضمن گرامیداشت نهم آبان ماه و روز جهانی شهر ها، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز،گفت : این روز فرصتی برای دولت ها، سازمان‌های بین المللی مرتبط، جامعه مدنی و فعالان شهری از جمله مدیریت‌های شهری جهت اهتمام به توسعه پایدار شهری در سراسر جهان است.

او موضوع عمومی روز جهانی شهر‌ها را "شهر بهتر، زندگی بهتر" خواند و ادامه داد: هر ساله به تناسب نیاز‌های جهانی و موضوعات مختلف شهری شعار این روز مشخص می‌شود.

سرپرست شهرداری فردیس افزود: شعار منتخب روز جهانی شهر‌ها در سال جاری، " تبدیل زباله به ثروت با استفاده از ابزار‌های خلاقانه" است که این موضوع بر اهمیت کاهش استفاده از زباله‌ها تاکید دارد.

اوبا اشاره به وجود فناوری‌های بسیاری برای دستیابی به هدف توسعه پایدار شهری و مواجهه با تغییرات اقلیمی، گفت: فناوری‌هایی از جمله اتوماسیون، رباتیک، هوش مصنوعی، بیا تکنولوژی و ... از جمله فناوری‌هایی هستند که می‌توانند در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و  محیطی تحول ایجاد کنند.

نجفی ادامه داد: فناوری‌هایی از این دست می‌توانند راهکار‌های بهتر، ارزان تر، سریعتر ،کاربردی‌تر و ساده تری را برای مشکلات روز مره از جمله مدیریت پسماند ارائه کنند و در همین راستا سازمان ملل فراخوان همکاری و تبادل دانش، فناوری و ابتکار در زمینه ارتقای وضعیت کنونی و آتی شهری در جهان را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست شهرداری فردیس با اشاره به اینکه تقریبا همه شهر‌های ایران بدون بهره گیری از ظرفیت‌های دانش بشری و تکنولوژی‌های نوین جمع آوری پسماند‌های جامد، مایع، خانگی، صنعتی و تجاری و ... هزینه‌های سرسام آوری را به مدیریت‌های شهری تحمیل می‌کنند،گفت: در صورت چاره اندیشی و برخورد علمی با این موضوع، می‌توان هزینه‌های این حوزه را به شدت کاهش داد و صرفه جویی‌های انجام شده رابرای انجام پروژه‌های عمرانی و حمل و نقل شهری با هدف ایجاد شهری آباد و هوشمند هزینه کرد.

نجفی افزود: تنها راهکار رسیدن به نقطه مطلوب این حوزه را افزایش همکاری میان دانشگاه ها، مدیریت‌های شهری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید ثروت از انواع پسماند‌های شهری است .

سرپرست شهرداری فردیس درپایان گفت: این اقدام علاوه بر اینکه صرفه جویی در هزینه‌های مدیریت شهری و تولید ثروت در حوزه پسماند می‌شود، کاهش و رفع آثار زیانبار زیست محیطی حاصل از پسماند را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/و

لزوم استفاده از دانش‌های نوین در تبدیل پسماند‌های شهری به ثروت

 

برچسب ها: شهرداری ، پسماند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.