سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش انکار نشدنی زنان در تحکیم خانواده

فرزند شهید رمضانعلی براتی گفت: در جنگ تحمیلی ، زنان ایرانی، به طور خودجوش وظیفه حمایت روحی از رزمندگان را به دوش گرفتند.

زینب براتی خواهر و فرزند شهیدان براتی که در خانواده‌ای متدین وانقلابی براتی به دنیا آمده و خانواده او با تقدیم کردن ۱۴ شهید گلگون کفن به انقلاب، از نخستیم روز‌های آغاز جنگ تا پایان آن با تمام قوا در این دفاع همه جانبه حضور داشتند، همچنان با روحیه باور نکردنی در روز‌هایی که شاید افرادی دو از ناامیدی می‌زنند همچون روز‌های گذشته با امید به آینده سخن می‌گفت .

زینب براتی، فرزند شهید رمضانعلی براتی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: اهمیّت پرداختن به موضوع تحکیم خانواده ریشه در اهمیّت نهاد خانواده دارد. نهاد مقدّس خانواده، رکن بنیادین اجتماع بشری و محمل فرهنگ‌های گوناگون است تا آنجا که سعادت و شقاوت امّتها، مرهون رشادت و ضاللت خانواده میباشد،همة دستاورد‌های علمی و هنری بشر در سایة خانواده‌های سالم و امن پدید آمده است. قرآن کریم به عنوان برترین نسخة زندگی و عالیترین راهنمای بشر برای دستیابی به حیات طیّبه، بخشی عظیم از آیات را به تنظیم و تعدیل روابط اعضای خانواده، حقوق و وظایف همسران و فرزندان اختصاص داده است.

او افزود: آحاد مردم ایران برای حفظ وطن و آرمان‌های انقلاب در برابر تعدی دشمنان خارجی و داخلی، سال‌ها ایستادگی کردندو در این میان زنان نقشی شگرف ایفا کردند.

زینب براتی ادامه داد: مادران، همسران و خواهران شهدا مظهر صبر و استقامت هستند و باید در تاریخ این مملکت نام و یاد آن‌ها همواره زنده بماند با توجه به تاثیر فرهنگ عاشورایی در تجلی و پایداری انقالب اسالمی باید دانست، حفظ عنوان عاشورا مدیون مجاهدت‌های بی بدیل حضرت زینب (س) است، چرا که ایشان با بازگویی حقایق و بی آبرو کردن دشمنان اسلام، حرمت ائمه (ع) را حفظ و روحیه ایثار و شهادت را ترویج کردند که همین مورد در تاریخ دفاع مقدس پس از گذشت سال‌ها از آن واقعه‌ی عطیم باز تکرار شد و زنان و دختران ایرانی در کنار حفظ کانون خانواده ها، در لحظه به لحظه‌ی جهاد و دفاع حضور داشته و این صحنه را ترک نکردند.

این خواهر و فرزند شهید در پایان گفت: در جنگ تحمیلی نیز، زنان ایرانی، خودجوش وظیفه حمایت روحی از رزمندگان را به دوش گرفتند، و آن گونه که امام خمینی (ره) هم فرمودند: به موجب عواطفی که بانوان ابراز کردند، برای جبهه، کار‌های بسیار مفیدی را انجام دادند.از این رو، دفاع مقدس، نمونه‌های بی شمار و در عین حال، کم نظیری از پشتیبانی‌های معنوی خانم‌های ایرانی را به ثبت رسانده است، جایی شنیدن یک مادر برای اینکه روحیه به فرزندش بدهد به شهر سومار جایی که فرزندش در حال رزم بود رفت و به او گفت اگر از جنگ کناره بگیرد شیرش را حلال فرزند نمی‌کند.

انتهای پیام/ی
 

نقش مهم زنان در حمایت روحی از رزمندگان

برچسب ها: دفاع مقدس ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.