سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام خبر داد;

افزایش صادرات صنایع دستی ایلام به کشور عراق

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت:صادرات صنایع دستی ایلام به کشور عراق در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در شش ماهه نخست امسال به ارزش ۱۲ میلیون دلار صنایع دستی از مرز بین المللی مهران وارد عراق شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر شده است.

شنبه‌زاده افزود: صادرات صنایع دستی ایلام به کشور عراق در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲ برابر افزایش یافت.

او بیان کرد: بر اساس آمار دریافتی از گمرک استان در شش ماهه نخست امسال محصولات مختلف صنایع‌دستی به ارزش بیش از ۱۲ میلیون دلار از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است که گلیم نقش‌برجسته جاجیم و نمد از مهم‌ترین این اقلام صادراتی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تصریح کرد: این میزان در مدت مشابه سال قبل ۶ میلیون دلار بوده است.

او گلیم نقش برجسته، جاجیم و نمد را از جمله صنایع دستی ایلام عنوان کرد که از مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.

شنبه‌زاده ادامه داد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است که با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، با برند ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

انتهای پیام/با

۲ برابر شدن صادرات صنایع دستی ایلام به کشور عراق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.