سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعتماد به جوانان، راه حل خروج از بیکاری

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اعتماد به جوانان و تلاش برای ایجاد زمینه های مختلف، امکان اشتغال را برای آنها فراهم خواهد کرد.

محمدمهدی تندگویان، معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بیش از یک سوم جمعیت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند، به همین دلیل تلاش شده است که  از این پتانسیل در توسعه همه جانبه کشور استفاده شود.

او با اشاره به بیکاری جوانان در جامعه افزود: اعتماد به جوانان و تلاش برای ایجاد زمینه های متنوع و مختلف، امکان اشتغال را برای آنها فراهم خواهد کرد.

تندگویان گفت: طرح های بسیاری در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی وجود دارد که باید تلاش شود رویکرد جوانان از مدرک گرفتن به کسب مهارت آموزی تغییر کند تا بتوانند در امر خود اشتغالی، موفقیت بیشتری را کسب کنند.

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان ابراز کرد: آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان جوان، بالا است و اگر برای این موضوع تدبیری اندیشیده نشود؛ شاهد معضلات ثانویه و آسیب های اجتماعی دیگری خواهیم بود.

او ادامه داد: بررسی علل بیکاری بایستی به صورت تخصصی صورت پذیرد و از مناسب ترین راهکار مانند بهره مندی از توان دانشگاه ها، استفاده شود.

تندگویان تصریح کرد: دانشگاه ها باید با توان علمی خود و انجام طرح های پژوهشی در این زمینه، به ریشه های اصلی این مشکل پی ببرند، تا در این خصوص بر اساس وضعیت موجود تصمیم گیری شود.


پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید


او گفت: یکی از مشکلات اصلی در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان؛ اعطای وام خود اشتغالی و موانع قانونی است که در بانک ها وجود دارد.

تندگویان تصریح کرد: امیدواریم در آینده مسئولین مربوطه جلساتی با بانک ها برگزار کنند تا این موانع برطرف شود و بتوانیم تسهیلات را با مشکلات کمتر در اختیار افراد متقاضی قرار دهیم.

انتهای پیام/

اعطای وام خود اشتغالی مشکل اصلی اشتغال فارغ التحصیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.