سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام رضا (ع) دارای تمام کمالات و فضائل انسانی در مرتبه اعلی بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امام رضا (ع) دارای تمام کمالات و فضائل انسانی در مرتبه اعلی بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جمع زائران حرم رضوی در مشهد مقدس گفت: آن امام با وجود مشکلات حاد جامعه مسلمین در زمان خود، در جهت بارور کردن فرهنگ غنی اسلام قدم‌های ارزشمندی برداشت و مسلمانان را از دریای مواج اندیشه‌های خود بهره‌مند ساخت.

او افزود: حضرت امام رضا (ع) در همه عرصه‌های زندگی به وِیژه عرصه سیاسی رفتاری کاملا حکیمانه و خرد ورزانه داشت.

او ادامه داد: آن حضرت از عقل و خرد خود بیشترین بهره را برد و با تشکیل جلسات مناظره، خردورزان را جذب و عده‌ای از آن‌ها را به راه اصلی هدایت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان به جایگاه قرآن در زندگی آن حضرت اشاره کرد و گفت: اندکی تامل در زندگانی آن حضرت نشان می‌دهد که قرآن در سیره و فرمایشات آن امام بزرگوار جایگاه ویژه‌ای داشته و زندگی روزمره ایشان با آیات قرآن آمیخته بود که در همه ابعاد پرتوافشانی می‌کرد.

او همچنین با بیان اینکه همه پیامبران و اولیاء الهی پس از معرفت خدا و اصول اعتقادات نماز را بر همه چیز مقدم می‌شمردند افزود: از منظر امام رضا (ع) هم هیچ عملی برتر و ارزشمندتر از نماز نیست و این فریضه نزدیکترین راه برای رسیدن به قرب الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به توصیه‌هایی از آن حضرت، حفظ ارتباط فامیلی، پاکیزه و آراستگی، پرهیز از پرخوری، توجه به نیاز‌های مردم، پرهیز از همنشینی با بدان، لذت بردن از دارائی اندک و حلال، عفو و گذشت و دعا برای ظهور حضرت، ولی عصر (عج) را از جمله این توصیه‌ها برشمرد.

 

انتهای پیام/ش

دیدارنماینده ولی فقیه استان با زائران حرم رضوی مشهد مقدس 

برچسب ها: ائمه اطهار ، قران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.