سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیرو‌های دموکراتیک سوریه مدعی تایید هویت بغدادی قبل از عملیات آمریکا شدند

پولات ژان، مشاور ارشد نیرو‌های دموکراتیک سوریه مدعی شد این گروه توانسته به تایید هویت ابوبکر بغدادی و محل زندگی او قبل از عملیات نیروهای آمریکایی که به هلاکت او انجامید، کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، پولات ژان، مشاور ارشد نیرو‌های دموکراتیک سوریه مدعی شد این گروه توانسته به تایید هویت ابوبکر بغدادی و محل زندگی او قبل از عملیات نیروهای آمریکایی که به هلاکت او انجامید، کمک کند.

مشاور ارشد نیرو‌های دموکراتیک سوریه در حساب کاربری خود در توئیتر ادعا کرد: «تمام اطلاعات و دسترسی و تأیید موقعیت بغدادی نتیجه کار ما بود. منبع اطلاعاتی ما در ارسال مختصات، هدایت حملات هوایی و موفقیت این عملیات تا آخرین لحظه درگیر بود.»

پولات ژان نوشت: «نیرو‌های دموکراتیک سوریه از ۱۵ ماه مه با سازمان سیا همکاری داشته اند تا بتوانند از نزدیک بغدادی را ردیابی و تحت نظارت قرار دهند. منبع خصوصی ما که توانست به بغدادی دسترسی پیدا کند لباس زیر بغدادی را برای آزمایش DNA و تأیید ۱۰۰ درصدی اینکه این شخص بی تردید همان خود بغدادی است، به دست آورد.»

وی گفت: «از منابع ویژه خودمان مطمئن شدیم که بغدادی در ماه آوریل از منطقه الدشیشه دیر الزور به منطقه ادلب نقل مکان کرد. یکی از منابع ما توانست به خانه‌ای که بغدادی در آن مخفی بود برسد. بغدادی هر بار محل زندگی خود را تغییر می‌داد. او در آستانه این عملیات (عملیات آمریکا) هم قصد داشت به مکان جدیدی در جرابلس منتقل شود.»

مشاور ارشد نیرو‌های دموکراتیک سوریه ادامه داد: «بیش از یک ماه پیش تصمیم برای از بین بردن بغدادی گرفته شد، اما خروج آمریکا از سوریه و حمله ترکیه باعث شد که ما جلوی عملیات ویژه خود از جمله تعقیب بغدادی را بگیریم. حمله ترکیه باعث تاخیر در این عملیات شد. در عملیات هوایی، تمام نقاط نظامی و مواضع متعلق به آن‌ها هدف قرار گرفت.»

پولات ژان گفت: «ابوحسن المهاجر، سخنگوی داعش برای مأموریت ویژه انتقال بغدادی به خانه جدید خود به جرابلس سفر کرده بود. قرار بود اگر قبل از حمله برنامه‌ریزی شده در باریشا بغدادی به خانه جدید خود نقل مکان کند یک برنامه B برای وی اجرا شود. ابوالحسن هم تحت نظارت سنگین اطلاعات نیرو‌های دموکراتیک سوریه قرار داشت.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.