سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشار جعفری: اسرائیل با حمایت برخی کشورها گستاخ شده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت اعلام کرد حمایت برخی کشورها، رژیم صهیونیستی را در ارتکاب به جنایاتش گستاخ‌تر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت این سازمان اعلام کرد حمایت برخی کشورها، رژیم صهیونیستی را در ارتکاب به جنایاتش گستاخ‌تر کرده است.

بشار جعفری گفت: «مؤسسان سازمان ملل متحد تاکید داشتند که کشور‌های جهان به اصول حقوق بین الملل و در رأس آن‌ها احترام به حاکمیت کشور‌ها و تساوی میان کشور‌ها پایبند باشند و با دخالت در امور داخلی کشور‌ها مقابله کرده و اقدامات خصمانه، اشغالگری و سلطه گری را کنار بگذارند.»

وی افزود: «موسسان سازمان ملل متحد ماموریت تحقق خواسته‌های ملت‌های ما در زمینه صلح، امنیت، توسعه و رفاه را به این سازمان واگذار کردند. اما همیشه اوضاع آنگونه که خواست ما است پیش نمی‌رود و باد مطابق میل کشتی ما و خواست ناخدا نمی‌وزد، زیرا مشتی از کشور‌های غربیِ بانفوذ تلاش می‌کنند تا بر کشتی صلح مسلط شوند و آن را از مسیر خود منحرف کرده و به ابزار دست خود تبدیل کنند تا آن را در زمینه برنامه‌های راهزنی و سلطه گری خویش به کار گیرند. در نتیجه ما از زمان تاسیس سازمان ملل متحد شاهد آن بودیم که شمار بحران ها، جنگ‌ها و اقدامات خصمانه به جای آنکه کاهش یابد و کنترل شود به شدت افزایش یافته است. متاسفانه این سازمان در قبال بسیاری از این بحران‌ها و جنگ‌ها نقش تماشاچی را به خود گرفته است، حتی گاهی از این سازمان برای اشاعه اتهام‌های واهی و مشروعیت بخشی به شبیخون زدن و اشغال دیگر کشور‌ها استفاده شده است.

پیش‌تر شبکه الجزیره گزارش داده بود نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه (غرب آسیا) و مسئله فلسطین آغاز شد.

الجزیره نوشت نماینده آفریقای جنوبی در سخنرانی خود در این نشست گفت: «در سایه کاهش حمایت جهانی از ملت فلسطین و نبود هر نوع تلاش واقعی برای تحقق صلح، آرزو‌های ملت فلسطین کمرنگ شده است. خشونت علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه و کرانه باختری را که به علت اقدامات اشغالگران است، محکوم می‌کنیم.»

نماینده آلمان هم در این نشست گفت: «راهکار تشکیل دو کشور، راه حل عادلانه بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی هاست و از هر نوع طرحی با هدف تحقق صلح پایدار حمایت می‌کنیم. حملات علیه اسرائیل و شلیک مکرر موشک از نوار غزه را محکوم می‌کنیم.»

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز تاکید کرد جز با برداشته شدن محاصره و قرار گرفتن غزه تحت کنترل حکومت خودگردان فلسطین، شرایط غزه بهبود نخواهد یافت.

نماینده کویت در نشست شورای امنیت نیز درباره اوضاع خاورمیانه و مسئله فلسطین گفت: «ما بار دیگر از اعضای شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم برای مشاهده آثار مخرب اشغالگری اسرائیلی‌ها از سرزمین‌های اشغالی دیدن کنند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.